söndag 9 augusti 2009

Plånbok


För några veckor sedan sa min käre man att hans plånbok var dålig( fick den av mig i julklapp för ca 10 - 15 år sedan)
Sagt o gjort, idag när jag var på stan köpte jag en ny fin svart skinnportmonnä.
Överlämnar den o mannen sätter sig i soffan för att nu göra ett byte av kort, små lappar m.m som han samlat i sin gamla. Hör efter efter 15 min: detta fungerar inte, detta fungerar inte, några små svordomar kommer också. Tittar in och det är "fullt" kaus, Detta går inte....vet inte var jag ska ha mina kort, det stämmer inte, jag hittar inte, jag klarar inte av att det blir en ny ordning i plånboken. Går ut i köket för jag "klarar"inte av att hålla mig för skratt. Han sitter kvar 30 minuter till o jag hör: detta blir för mycket och det kommer att ta hela förmiddagen att få någon ordning på detta.
Säger då det förlösande orden: älskling du behöver inte byta plånbok utan gå och lämna tillbaka den. Glad som en lärka försvinner mannen ut på stan.
Så av en plånbok blev det en ny livrem( de var enklare) Jag älskar Dig för att du är just den du är!

1 kommentar:

Elin sa...

jag kan se det framför mig.
och en svångrem är väl inte fel i dessa tider! kram på er