onsdag 6 januari 2010


Ska nu erkänna en sak: sista tiden har jag släppt in en katt lite då och då. Hon har fått god mat och mycket kärlek. Detta har blivit att hon flyttat in på Pensionat Midholt och mått väldigt gott. Till saken hör att jag vet vem som äger katten, så jag har ringt dit och berättat om den uppkomna situationen Detta var helt ok och vi skulle höras av om det var några problem. Jag tycker så mycket om katter och har inte kunnat motstå när hon stått utanför dörren och velat komma in. Så "korkad" är jag. Min älskade man och jag har dagligen haft diskussioner om att detta inte är rätt. Det vet jag också....men har inte kunnat motstå....tänk nu tror jag att jag återigen skyller på att jag har blivit gammal o känslig.
I dag fattade JAG beslutet att Pensionatet skall stängas. Tog katten i min famn och bar hem den till där den bor. Skall tilläggas att det är - 12 grader och snön vräker ner. Oj, vad det stack till i mitt hjärta. Men jag vet ju att det är rätt.
Måste tillägga att min älskade man i vissa lägen är mycket mer förståndig en mig och jag älskar honom lika mycket.
Här kommer en bild på hur jag tror hon såg ut som liten.

Inga kommentarer: