tisdag 14 februari 2012

Jag Älskar

dig och tack för att vi åter får en dag tillsammans. Så säger vi varje morgon till varandra. Vår kärlek är så stark så vi behöver ingen speciell dag för att fira det. Vi firar vår kärlek varje Dag!
Känner dagligen sådan ödmjukhet över vår kärlek. Ni som följt mig vet att jag ibland vaknar med "sockerdricka" i mitt bröst.

I dag går mina tankar till dem som INTE har den förmånen. Ni som lever ensamma, trasiga hjärtan,sjuka hjärtan m.m.



Jag önskar att jag kunde ge er "lite" av den underbara känslan.
Nu hoppas jag att ni alla får en bra Dag. Glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla.

Dagens Tänk: Livet har lärt oss att kärlek inte innebär att man sitter och stirrar på varandra
utan att man tillsammans ser ut åt samma håll.




Kram kram och Vink vink.

16 kommentarer:

Gunnel sa...

Vilken fin beskrivning du ger. Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag.

Äventyret framtiden sa...

Det är viktigt att berätta det också! Att man älskar någon:).

Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

Herr Nilssons Fru sa...

Mmmmm...kärlek är underbart. Vi ger också varandra så mycket kärlek varje dag. Firar in
te heller denna dagen men stö kärleks tankar och ♥
till Dig o alla vänner, de vill jag gärna...du får många...

♥♥
♥♥♥
för du är speciell, du är min favoMonica.

Kramiz

Anonym sa...

Precis som du beskriver kärlek "att det inte är att stirra på varandra utan att titta åt samma håll" så brukar jag beskriva det. Kram kram

Jag har två kära vänner som med tillförsikt lever med känslan om att jag är här och nu och lär känna mig själv, det andra kommer sen....
ÅÅÅ, om jag kunde känna så,... jag är här och nu och ska bli frisk och tycka om mig själv... det andra kommer sen...

Jag tackar för dina kramar inne hos mig och sänder dig en korg full kramar och hjärtan till dig min vän.

Monica sa...

Precis som i "Dagens Tänk" är det! Bra formulerat!
Kramar från din namne!

lavendia sa...

Du är snäll du. Jag vet att ni har det bra.

Tre Tanter sa...

Vad fint du skriver blir nästan tårögd, ha en mysig dag, kram från oss 3

Ninja sa...

Kärleken behöver bekräftas varje dag....

Villa Ryttarängen sa...

Fint Monica! men jag vill gärna puffa lite extra ibland och idag är ett bra tillfälle och kanske i morgon med. Man vet ju aldrig. Kram Pia

♥ Carina ♥ sa...

Fint sagt vännen!
Alla dagar borde vara alla ♥ dagar :)
Kram och kärlek till dig!

Maria sa...

Goda och fina tankar :)
kramar

Irenes tavlor sa...

massor av hjärtan till dig också, jag blir glad när jag hör om er lycka för jag tror inte att det är många förunnat att ha det så bra, fortsatt lycka till er båda, hjärtliga kramar

A House With A View sa...

Fina fina du!!!! Så vackert skrivet och så sant och innerligt!!! Håller med!!! Vi tar så mycket för givet i vardagen, utan att reflektera...

Love To You On This Day:)

/aka

Birgitta sa...

Massor av kramar till dej idag. Hoppas du vaknar med sockerdricka i kroppen i morron också!
Vink vink till dej.
Birgitta

Ingela sa...

Ja, onekligen är kärleken en hisnande gåva!!! men inte desto mindre självklar. Som tur är det många människor vi kan visa vår kärlek!

Kram Ingela

Ninja sa...

Idag hann jag knappt säga något till mannen bredvid innan han for ut genom dörren :)