onsdag 17 oktober 2012

Håll i er...

nu har "tanten" fått fnatt...Här gäller det att börjas i tid det som krokigt ska bli...
Julverkstaden har öppnat och julkorten är under tillverkning.
 Fårull som ska limmas på en del kort och blir då tomteskägg
 Nu har tomten satt sig på bordet med armarna i kors och säger att det räcker för i dag




Hoppas att ni alla mår väl och att ni inte har glömt att det snart är Jul...*fniss*...
Ni vet att ni alla är unika och värdefulla. Så ni måste vara rädda om er!

Dagens Tänk: Njut av de små sakerna i livet
för en dag kommer du att se tillbaka och inse att
de små sakerna var de stora sakerna.

VINK OCH KRAM

19 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Hihi sicken söt tomte:) ja ja de e snart jul - kul ju:)

Kramiz

lavendia sa...

Ser ut att kunna bli riktigt skäggiga tomtar. Ska bli roligt att se om någon dimper ner i min brevlåda.

Oljekritan sa...

Fin tomte ..jamen smart av dig, att börja nu...det går ju så fort!!!
Och ditt tänk, är klokt som vanligt..bra..
värdefull...absolut.
Kram till dig..

Monica sa...

Så roligt med hemgjorda julkort - annars är det mest digitala sådana man skickar och får nu för tiden...
Söt tomte!
Kramar från namnen!

Unknown sa...

oj, vad kreativ du är på din kammare också. Jag med men inte med julpyssel. Kram och ha en fin kväll

Villa Ryttarängen sa...

Julpyssel redan, jahaja! Nu fick man ingen ångest alls!!Fniss! Fin tomte med armar i kors och vet du vad himla glad jag blev av din kommentar hos mig idag, jag gillar att läsa dina inlägg också. Vi gör egna julkort fast vi fotar och lägger in lite texter. Ha en härlig kväll i tomteverkstan. Kraaam Pia

♥ Carina ♥ sa...

Vad du är duktig som gör egna julkort OCH är ute i god tid :)
Kram

Gunnel sa...

Du kommer alltid med så kloka ord. Vilken lycka att få ett så fint egentillverkat julkort. Måste man vara extra snäll då? Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina kort du gör och en sån massa och med tomteskägg! Du är ute i god tid och det önskar jag att även jag vore, men jag tänker mig bara trött.
Kramar

A House With A View sa...

Det måste ju vara såååå himla kul att få dina egenhändigt tillverkade julkort, en fröjd för de dina:)) Och vilken supersöt liten tomte:))) Ditt dagens tror jag stämmer på pricken, men oj så svårt att vara "i nuet":)))

Kraaaaaaaaaam aka

Ninja sa...

Du måste ha en stor släkt......

Fru Venus sa...

Jag brukar tänka som du :-) men i år blir julen en mager variant på alla vis. Kvällskram!

Birgitta sa...

Lyckliga dem som får fina och egenhändigt tillverkade julkort från dej. Tror att de blir något alldeles speciellt!
Önskar dej allt gott och njut av dagen.
Kram Birgitta

Arja sa...

Halloj!
Köpte med mig två tidningar med "jul" pyssel från affären i måndags. Bläddrat i dom varje kväll hihi. Mysig tomte & pysslade kort tackar man ju inte nej till ;O) Du får visa det färdiga resultatet sedan!
Ha d gott i pysselverkstaden
kram kram Arja

Irenes tavlor sa...

i den verkstaden skulle jag vilja vara med och få tomatar på loftet... jag målade tomtar härom dan, snart blir det julkort här också. Gosig tomte du gjort...heja på...Och tack för dina fina kommentarer jag blir glad in i hjärteroten.. kramar

Ninja sa...

Anrik jord ja, men det är inte säkert att jag sällar mig till den och förstör ;)

messan sa...

Jag tänker precis som du....det gäller att börja i tid:). Sen är det ju så himla kul med.
Jag ser fram emot julen det gör jag varje år....till allt det där mysiga.
Kramar om dig

Bodil sa...

Tack för dina fina ord om vårt hus.
Vad kul med fårull som tomteskägg, vilken bra ide.
Jag skulle också tänka på julkort, hur ska de se ut i år?!
Dina verkar ju bli himla fina i alla fall.
Kram Bodil.

Rantamor sa...

Vilken rolig tomte, du kan du, den skulle också passa i mitt tomteskåp för en sådan har jag inte.
Köpte ju en tovad tomte av en bloggkompis som jag träffade på ikea parkeringen uppe i Haparanda för en vecka sen...

Tjingelingen från ett trist västerbotten, regn och grått...
kanske ska kika in i tomteskåpet för att bli på bra humör ???

Tjingelingen och ha en finfin helg.