fredag 15 februari 2013

Med ödmjuket

visar jag er detta. Ni som följt mig länge....kommer kanske ihåg att jag skrev om detta förra året när vi bodde här. Samme man bor kvar i sin bergs-grotta snett under  vårt "hus".
Varje morgon vid min morgonpromenad vinkar och "talar" vi med varandra. Han känner igen mig sedan förra året. Vi visar stor respekt för varandra. I morse fick han frukt, grönsaker och bröd (ny bakat) Jag vandrar vidare och han står i sin grotta och vinkar läääänge.

Nytt i år är en en riktig sängbotten och en liten grill.

Lite till hö ser ni grottan.....


 Önskar er alla en bra helg. Var rädd om er och glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla.
Denna blomma-buske finns i vår trädgård.

Dagens tänk: Lyckan tronar inte i guld eller ägodelar,
lyckokänslan vistas i själen.

KRAM OCH VINK.

60 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vet du, jag tror nästan jag skulle vilja bo i den där grottan :-) Kommer du med bröd då? ;-) KRAM

Gunnel sa...

Minns förra inlägget om mannen. Ditt dagens tänk stämmer verkligen på pricken. Det är just så det är. Kram

Rantamor sa...

Kan det vara grottmannen ???

Tjingelingen från Rantamor.

lavendia sa...

Roligt att han bor kvar och förbättrat sin standard något.

Mycket fin blomma, som heter Solandra. Vi såg den på Madeira också. Den har fått namnet av den svenske botanikern Daniel Solander från Piteå. som sagt, ser du några fröställningar?

Monica sa...

Visst minns jag grottmannen! Men jag visste inte, att ni bodde på samma ställe som ifjor.
Vet du fortfarande inget om honom? Varför han bor där? Inga grannar som vet? Man blir ju nyfiken....
Det är kanske en multimiljonär, som tröttnat på det gassiga livet i Monte Carlo...
Hur som helst, så är det gulligt av dig att ge honom frukt och nybakat bröd!
Ha det så gott i solen. Här är det grått, grått, grått!
Kram, Monica

Oljekritan sa...

Han verkar ha det gott i sin grotta, säkert nöjd med det han har, en grill och en säng..och så dig som går förbi och vinkar..man behöver inte guld för lycka, det är som du skrev, nåt som sitter still i själen...
Kram till dig med, och god helg...underbar Blomma!!! Karina

Birgitta sa...

Visst minns jag. Så snällt av dej att dela med dej till honom.
Kramar till dej.

Äventyret framtiden sa...

Minns nog mannen!:)
Kul för honom att vara granne med er!

Kram och vink
Karin

En rosa fluga sa...

Föstår tacksamheten hos mannen i grottan, .-)
Va länge ni är borta, låter härligt.
Härliga bilder, så himla vacker blomma ,-)
Här pulsar jag i snö ,-)))
Ha det fortsatt fint, KRAM Primrose ,-)

Villa Ryttarängen sa...

Mannen i grottan gör intryck på mig och så din generösa vänliga varma själ. Kraaam Pia

Irenes tavlor sa...

Ja, jag kommer ihåg mannen i grottan, tänk att leva sitt som en stenåldersmänniska i vår tid. Tur att det är varmt och att har får lite ätbart... kram till dig från mig

Fröken Tindra sa...

Vad härligt det låter att ni fått lite kontakt.
Kram!

eWa sa...

Jag kommer ihåg honom och tänk så bra att ni har lite kontakt...Människor med öppet sinne kan alltid mötas oavsett hur olika man är ! Kram

bakom berget sa...

Ja, jag minns oxå att du berättade om den mannen. Tänk så olika vi är vi människor. Hoppas han har det bra där i all enkelhet och att han har valt sitt boende själv. Du är så vänlig som bryr dig om honom. Sånt tycker jag om :o)

Ha det så bra nu!

Kram Åsa.

Linda sa...

Du har ett hjärta av guld. Bara så att du vet. :)

Massor av kramar från Linda

Felix sa...

Jo, jag minns grottmannen... Hoppas att du har det bra i solen och värmen! Ni lär ha mindre snö än vad vi har i alla fall... ;-)

Vårvinterhälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Vad fint att du kommer där på din promenad och ser honom, verkligen ser honom för den han är. kram kram

Herr Nilssons Fru sa...

Saknar Dig favo....du är så tyst nu ju.

Kramiz o tankar från lilla jag

Rantamor sa...

Saknar din blogg ochh dina finfina vinkvink...
Hoppas att det inte är något allvarligt som hänt.

Kramar Rantamor.

Felix sa...

Hoppas att du mår bra! Saknar dig i bloggvärlden! Önskar dig en skön sommar!

Kram
Elisabet

Linda sa...

Hoppas att allt är bra. Saknar dig här i blogglandia.

Massor av kramar från Linda

Rantamor sa...

Du är så söt.
Klart jag vill skriva en bok, har så många ideér att jag behöver hjäääälp.
Men en fiskebok ska det allt bli...lovar.

Vink, vink så otroligt glad jag blir att höra av dig....


Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Tack för dina vinkvink till mig.
Känns gott i hjärtat att veta att du håller ett öga på mig.

Kan behövas för en lite oborstad Rantamor.

Förresten idag har Rantafar och jag förlovningsdag...43 år...tjolahoppsan.

Ha det bara bäst där du är.

Gunnel sa...

Hoppas du har det bra. Kramar från mig.

lavendia sa...

Tack, tack! Vad mycket snällt du skriver. Det är svårt att leva upp till.
Men det är bra att ha fina kompisar, så var rädd om dig!

Äppelblom sa...

Långsemester?!!!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Tittar in och hoppas att allt är bra med dig :)
Kram

En rosa fluga sa...

Vart har du tagit vägen?
Hoppas du har det jättefint!
KRAM Primrose ,-)

♥ Carina ♥ sa...

Hej!
Hur är det med dig? Jag saknar dig och dina inlägg...
Lämnar en stor julkram till dig!

Äppelblom sa...

En julhälsning!

Rantamor sa...

Tassar försiktigt in på din blogg ikväll och hoppas att allt är bra med dig, och så vill jag önska dig ett GOTT NYTT 2014.

Rantamor kramen....

Rantamor sa...

Skickar en alldeles speciell kram till dig i kväll, tror att du behöver den !!!

Rantamorskramen...

Herr Nilssons Fru sa...

Min bästaste lilla Monica - så kul de vore att se dig här igen. Har inte hört av dig på annat vis heller på så länge.
Saknar dig
Kramiz kramiz

Rantamor sa...

Kikar in till dig igen känner på mig att du behöver en stoooor kram just idag...

Rantamorkramen.

En rosa fluga sa...

Efter din kommentar till mig undrar jag hur du mår!!?
Tänker på dig och önskar dig allt gott.
KRAM KRAM Primrose ,-)

Rantamor sa...

En STOOOR VARM PÅSKKRAM till dig, hoppas att allt är bra med dig.

Påskhälsningar från Rantamor.

Herr Nilssons Fru sa...

Kramar om ...favoMonica

Äppelblom sa...

En liten vårhälsning!

Linda sa...

Hej, hej!
Nu vet inte jag hur mycket du kikar bland dina blogglänkar men jag skulle bli väldigt glad om du ville uppdatera min länk med min nya bloggadress, hemochtrevligheter.se :)

Hoppas allt är bra.
Kram Linda

Rantamor sa...

Hoppas att allt är gott med er.
Skickar en STOR höstkram till dig !!!

Kram Rantamor.

Herr Nilssons Fru sa...

Min favoMonica, snart 1 år sedan du skrev här sist. Saknar dina rader. Saknar din värme.
Men är glad att jag har dig på annat vis ibland...:)

Kramiz o go december kära du

Rantamor sa...

Julen närmar sig och jag hoppas att du/ni har det bra. Och jag vet att du har sunt förnuft och inte alls julstressar.

Kramar och Tjingelingen från Rantamor.

Oljekritan sa...

Minns dig. Och mannen i grottan. God jul från mig/ Karina

Rantamor sa...

God Jul till dig och ha en underbar helg nu innan ni åker tillbaka igen till värmen.

Julkram från Rantamor.

Rantamor sa...

GOTT NYTT ÅR till er båda, förstår att ni är tillbaka i värmen nu, undrar om gubben bor kvar där i grottan ???

Ha en underbar fortsättning på 2015.

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Vänliga veckan och jag hoppas allt är bra med er.
Kram från Rantamor.

Monica sa...

Kära rara Rantamor med sin älskade Rantafar. Önskar er båda allt gott. "Kikar" in ibland och ser hur ni har det. Vi mår bra i solens land. Nu väntar vi på den lilla familjen som ska komma till oss. Där ingår två trollungar som med all säkerhet har med sig både virus och bakterier till oss...så nu laddar vi med extra C-vitamin och ingefära.....*fniss*...
Kram kram över många bergstoppar och mycket vatten.
Var rädd om er!

Rantamor sa...

Här fanns en kommentar till mig...
Tack, tack.
Och va bra att ni laddar med extra C-vitaminer så ni står emot dom snoriga pussarna.
Man kan ju som inte låta bli för man måste ju tanka barnbarns kärlek om vi ska överleva.

Må så gott.
Tjing från Rantamor.

En rosa fluga sa...

Hur är det!?
Ska du fortsätta blogga......
Tack för kommentarer lite då och då inne hos mig, dom blir jag så jätteglad över. Ha det jättefint! KRAM KRAM Primrose ,-)

Äppelblom sa...

Hoppas ni har det bra - vart ni nu är någonstans!
Våren har kommit till oss, men vinden är hård och kall.
Må så gott och kram!

Rantamor sa...

Hoppas att ni har det bara bra där i ert paradis, ni gör helt rätt som flyttar till värmen ibland.
Hoppas nu att inga bassiluskar kunde ta tag i er när ni hade trollungarna på besök.

Fortsätt må gott och fortsätt besök min blogg.

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Är så kul att få läsa att du varit in på min blogg ibland och lämnat ett avtryck.
Hoppas att det bara är bra med er båda.
Hur det är med oss ja det vet du ju redan.
Vink, vink söta du.

Tjingelingen från Rantamor.
Dax att du återupptar din blogg kanske ???

Rantamor sa...

Hoppas var ni än är i livet att ni får en underbar, underbar julhelg kära ni.

Julkram från Rantamor och Rantafar.

Rantamor sa...

Ha det så gott i värmen, njut och återkom när knopparna brister.
Kärlek.

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Hej på dig och tack för dina kommentarer blir lika glad varje gång jag får ett vink, vink från dig.
Hoppas ni har det bra och får vara friska, här knallar det och småspringer och vi är glada för varje dag vi får med varandra.

Tjingelingen och kram från Rantamor.

En rosa fluga sa...

Tittar in och önskar dig en härlig Höst, att du har det SÅ fint ,-)
KRAM Primrose ,-)

Rantamor sa...

Det lackar mot jul och jag vet ju inte riktigt vars ni är just nu, men visst brukar ni fira jul i Sverige ??
Hoppas iallafall att ni har det gott, och att ni får vara friska, och att ni får en underbar julochnyår.

Tjingelingen från Rantamor. Vink Vink....

Ban Yen sa...

I managed to get what we intend, thankyou pertaining to putting up. สมัครบาคาร่า

PGSLOT pgking789 sa...

เล่น Pgslot แบบสล็อตออนไลน์ยุคใหม่ยังไง ให้เปลี่ยนเป็นคนมั่งคั่งได้
การที่คุณจะเป็นคนมั่งคั่งได้นั้น คุณจำต้องรู้จักคาสิโนออนไลน์ซะก่อน และก็ยังมีคนอีกหลายๆคนที่สงสัยว่าคาสิโนออนไลน์ เป็นยังไง เพราะเหตุไรถึงทำให้นักเล่นการพนันผู้คนจำนวนไม่ใช้น้อยมั่งมีได้ กล่าวกล้วยๆสั้นๆเลยว่า คาสิโนหมายถึงแหล่งรวมเกมที่ได้เก็บรวบรวมเกมมากยิ่งกว่า 100 เกมให้ท่านเข้ามาบันเทิงใจแล้วก็สร้างรายได้ ผ่านทางโทรคำศัพท์โทรศัพท์เคลื่อนที่หรือคอมพิวเตอร์ ไม่ว่าจะเกม Pgslot ยิงปลา บาคาร่า รูเล็ต เกมพวกนี้ช่วยทำให้นักเสี่ยงโชค ยกฐานะตนเองเป็นคนมั่งคั่งได้ แต่ว่าถ้าหากคุณพอใจคุณสามารถเลือกที่จะเข้ามาสมัคร และก็ Pgslot เพิ่มเติมเงิน ก่อนจะเข้าไปสู่ในโลกเกมออนไลน์จริงๆซะก่อน โดยที่พวกเรา มีเกมให้ท่านได้ทดสอบเล่นก่อนที่จะไปเข้าสู่สนามพนันเกมจริงๆ pgslot
โดยการทดสอบเล่นนั้น คุณสามารถเข้ามาที่หน้าเว็บ Pgslot เพื่อทดสอบเล่นได้ตลอด 1 วัน แล้วก็เลือกเกมที่คุณพอใจที่จะเล่น บางทีอาจจะเลือกจาก ภาพลักษณ์แล้วก็รายละเอียดของเกม หรือ บางครั้งก็อาจจะเลือกจากเกมที่มีคนนิยมเล่นเยอะที่สุด ยิ่งเลือกเล่นเกมหลายต้นแบบ ก็ยิ่งทำให้ท่านได้ศึกษาค้นพบแนวทางของเกมแต่ละเกมเพิ่มขึ้นเรื่อยๆ โดยที่คุณสามารถปรับปรุงแก้ไขดัดแปลงวิธีมาใช้เล่นเกมสล็อตออนไลน์ ในแต่ละลักษณะของเกมได้ แนวทางนี้แหละที่สามารถช่วยให้ท่านได้โอกาสบรรลุผลสำเร็จสำหรับเพื่อการเล่นสล็อตออนไลน์มากขึ้น
รับเครดิตฟรีไปเลยเมื่อสมัครเล่น Pgslot
Pgslot มีแจกเครดิตฟรีแบบกลั้น อยากได้เครดิตฟรีเพียงแต่สมัครสมาชิกกับเว็บยอดนิยมแล้วก็เชื่อถือได้ แค่เพียงสมัครเป็นสมาชิกก็รับไปเลย ตามเปอร์เซ็นของยอดฝากที่เว็บระบุ โดยที่คุณจะได้รับอีกทั้งความสนุกสนานร่าเริงรวมทั้งเครดิตฟรี ไม่มีที่ใดที่จะจ่ายเครดิตฟรีได้มากพอๆกับตรงนี้อีกแล้ว คุ้มมากมายๆอย่างยิ่งจริงๆ ไม่เสียค่าบริการการสมัครอะไรก็ตามทั้งปวง เครดิตฟรีจากสล็อตออนไลน์ สามารถเอามาเล่นเกมสล็อตจริงได้ทุกเกม ทุกชนิด นักพนันสามารถเลือกเล่นเกมสล็อตออนไลน์ที่มีอยู่นานาประการ คุณสามารถเลือกเกมที่ถูกใจ หรือเกมที่ถนัดที่สุดได้เลย แถมเกมสล็อตก็ยังเล่นง่าย ได้เงินง่ายอีกด้วย
Pgslot ที่คุณสามารถเพิ่มผ่านได้หลายวิถีทาง เป็นเพิ่มผ่านไลน์แอด โดยที่จะมีแอดไม่นจะเป็นคนรอรับเรื่อง เพียงส่งสลีปเข้าไลน์ของพวกเรา คุณก็รอคอยเครดิตเข้ากระเป๋าของคุณเลยในทันที รวมทั้งอีกวิถีทางหนึ่งเป็น ระบบเพิ่มเงินออโต้ ที่คุณเองก็สามารถทำเป็น เพียงแต่ใช้เวลาไม่เกิน 3 นาที ก็เข้าระบบเกม รวมทั้งเข้าไปพนันได้เลยโดยทันที ทั้งยังยังมีแจกเครดิตฟรีให้เล่นเพื่อที่ผู้เล่นนักพนันทั้งหลายแหล่จะได้ไม่ต้องเสียตังค์สำหรับในการลงพนันมากมายๆนั่นเอง จะเป็นการทำเงินผลกำไรให้ผู้เล่นมากขึ้นอีกเยอะมากอย่างยิ่งจริงๆ
โดยเหตุนี้คุณห้ามพลาดที่จะเข้ามาสมัครกับเว็บ Pgslot ของพวกเรา เนื่องจากว่าพวกเราจะดูแลท่านราวกับพระผู้เป็นเจ้า โดยจะมอบโปรโมชั่นสุดคุ้มและก็แจกเครดิตฟรีในทุกวัน พร้อมทั้งการบริการชั้นยอด ที่คุณจะหาเว็บที่ดีเท่านี้มิได้อีกแล้ว เพราะว่าไม่มีตรงไหนจะแจกโปรโมชั่นเด็ดรวมทั้งการบริการดีเท่าเว็บของพวกเราแน่ๆ พวกเรายืนยันได้ว่าถ้าหากคุณสมัครเข้ามาเล่น คุณจะชอบใจ จนถึงหาทางออกไม่พบแน่ๆ อย่าคอยช้า รีบมาสมัครกันเลย พวกเรารอบริการคุณอยู่

UMJ BERKEMAJUAN sa...

This is a very good post! Just keep updating much useful information