lördag 23 oktober 2010

Så här ser

omgivningen ut runt vårt Paradis....så ni kanske förstår att vi längtar hit.....speciellt nu när det regnar & är sååååå grått väder. Det är hit vi
åker mellan varven och laddar batterierna.








Håll till godo, liten restaurang.......





många små gränder


Ännu mer bilder.



Kanske kan detta vara vårt Paradis....*Fniss*

Mat måste man också ha.....samt närhet till vatten .....och det viktigaste av allt : VARANDRA.



Önskar nu alla en skön lördag och glöm aldrig bort att ni är värdefulla.


Dagens tänk: Om du inte bestiger berget får du ingen utsikt över dalen.





21 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hör av dig när vi kan komma ;-) Ser helt underbart ut, förstår att ni längtar! Lördagskramar i massor!

Snäckskalsdalen. sa...

Ohhh, det var precis detta jag ville se! Tusen tack! Ljuvliga bilder, förstår att ni längtar iväg!
Älskar att titta på omgivningsbilder, så att man ser lite hur det ser ut runt omkring, precis så här!
En väldigt vacker plats har utsett er till Paradismedbogare, kanon!
Och maten ser god ut också, så klart!
Kram och tack!

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Jag är väldigt, väldigt nöjd!
Det är fantastiskt att bli hörsammad så här på direkten. Tänk så bortskämd man blir här i blogglandet av snälla som du! Tack igen!
Kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Näää, jag trivs bättre här i regnet..haha. Skojar bara, underbart ser de ut, vad sägs om att bjuda med alla bloggisar till Ert paradis.

Det viktigaste: Varandra!! du menade väl inte bara din man..*ler*.

Skämt o sidor, önskar dig en skööööööön lördag.
Kramiz

Fröken Tindra sa...

Det där Paradiset ser alldeles underbart ut! Förstår att du längtar. Bara vara och samla kraft är aldrig fel. I vackra omgivningar, ännu bättre.
Ha en fortsatt skön helg!
Kramisar!

Monica sa...

Det ser alldeles, alldeles underbart ut!
När åker ni?
Här är också grått och trist idag!
Ha en fin lördagsväll, kram, namnen

Ninja sa...

Förstår att ni trivs....jag fascineras av samma saker! Jag älskar havet...speciellt stränder,gränder fascinerar mig, musslor kittlar min gom och de där rosa luckorna var alldeles speciellt underbara :)

Renée sa...

Så njutbart för ögonen. Hade gärna bytt med dig...

Cia40 sa...

Jag ser ert vackra Paradis,vill vara en liten fågel på din/er axel , så jag kan känna dofterna, värmen,höra knastret av småstenen under fötterna,vattnet som stänker upp på mig när ni går längst stranden, och att smaka på all god mat......Till sist följer jag med att bestiga berget, för att få se utöver den underbara dalen...!!!!:)

KRAMAR till dig och de dina, Cia:)

Stina sa...

Är slottet er nya borg eller? Det ser såååå underbart, ljuvligt ut - vilka fantastiska omgivningar. Och vilken portion mannen din har uppdukad framför sig, men det ser ut att vara idel nyttigheter :) Förstår att ni längtar dit nu när det är så grått och trist här hemma. Vi har dock icke haft någon snö här ännu...tack o lov... Kramar i massor, vi hörs. Stina

A House With A View sa...

Oj så vackra vyer, ser helt underbart ut, förstår att det är ert "paradis"!! Är det månne blåregn som klättrar efter väggen??

Hoppas det blev gott käk hos er också igår ;)) Tavlan hos mig är inte ett foto, mer målad plansch, köpt för lääänge sen i en inredningsbutik. Hoppas du får en riktigt skön söndag!

Stor kramiz från mia

Herr Nilssons Fru sa...

Om du hör någon som snarkar är de bara jag som råkat somna i din fotölj, de är så skööööööön o snygg o rent otäckt bekväm..

Kramiz

Randiga Tråden sa...

Ska genast bestiga berget.

Ninja sa...

Hoppas att det bär iväg snart! Men bara tanken att dert snart blir av kan räcka.....
Jag försöker inställa mig på att överleva vintern här hemma!

Äppelblom sa...

Tack för alla fina bilder som vi får "värma" oss med i din blogg. Det behövs när det är grått och kallt här.
Kram och ha en skön vecka!

Stina sa...

Jovars, det är hyfsat bra, även om jag är något stressad över min fas 3 placering. Men det kanske kan bli bra, jag hoppas på det. Har haft svårt med sömnen så min doktor skrev ut tabletter till mig...som jag inte har vågat ta efter att ha läst om dem på nätet :) Det stod att man blev helt knockad och då var jag rädd att jag inte skulle vakna om Ester blev sjuk...ja, man vet ju aldrig. Men jag tror jag klarar mig ändå, gillar inte medikamenter om det går att undvika. Idag har jag, förutom att rulla en mängd köttbullar, varit ute och gått i ett par timmar. Tänka sig, jag mötte inte en levande själ - kan det möjligtvis bero på stormen och regnet?? Roligt att du ska stänga in dig i glasateljén igen - ser fram emot att få kika på det du skapat....så småningom...för du tänker väl visa oss :) Och du...inget fel på dina celler...så det så!! Natti, natti... Kramizar Stina

LisaMatilda sa...

Härliga små hus och vacker utsikt mot bergen - förstår att ni längtar dit!
Ha en skön dag trots det gråa vädret här!

Herr Nilssons Fru sa...

Monday morning....dax att sluta drömma om paradiset o bara längta i stället. *ler*

Kramiz Kramiz o go måndag

Herr Nilssons Fru sa...

Du!! med den tidsrymden får de bli något bärbart med, annas står vi andra här nog inte ut...*ler*
(tur man inte lider av avundsjuka..haha)
Kramiz

Rantamor sa...

Tror att jag vill följa med till ert paradis, nu när snön ligger här på marken och isen var ett par cm imorse när vi skulle ut å lägga nät. VILL till värmen....NU.
Jag förstår att ni trivs där ute i ert paradis....njut bara njut.
Och gott åt ni också....så härligt.
Gillar din blogg...livsnjuteri...

Ha d gott.

bakom berget sa...

Såå vackert! Du...Jag gillar verkligen din inställning till livet! Vilket underbart ställe ni har, att njuta och ladda batterierna på.
Ha en fin dag! Kram Åsa.