söndag 27 november 2011

Första Advent.

Kan meddela att nu lyser det i vårt Hus.
Stjärnor och stakar i många fönster.

Lussebrödet och pepparkakor bakade.
Krans på dörren.



Hjälp att baka fick jag igår av en av våra extra "kryddor"
Så våra pepparkakor smakar sååå gott, trots att morfar fick brödkaveln i huvudet några gånger....*fniss*




Första ljuset är tänt och ute är det grått, dimmigt, blåsigt och inget vitt på gräsmattan.




Önskar er nu alla en skön första Advent. Håll i Hatten ni som bor i det södra delarna av vårt land.

Glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla.




Dagens tänk: Kärlek är människans djupaste behov, och därför är kärlek den största gåvan man kan ge till en annan människa.


VINK VINK OCH VARM KRAM TILL ER ALLA

23 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så fint och härliga bilder. Du har koll på läget märker jag, det har inte jag......
Trevlig 1:a advent
Agneta kram

Monica sa...

Här lyser det också i alla fönster men några kakor är inte bakade...ännu!
Adventskram från namnen!

Gunnel sa...

Jag håller mig inomhus idag, för det blåser som attan. Hoppas du får en mysig adventssöndag. Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vilket fint hjärta med mossa!!
Stjärnor och stakar är på plats och första ljuset brinner. Glögg och pepparkakor har vi hunnit med men lussebullarna fick vara i år...
Kram fina du!

Ninja sa...

Härligt med bakhjälp.....jag har köpt saffran till matlagning (fniss)

Fru Venus sa...

Så fina bilder!
Här åt vi upp pepparkaksdegen, så.....en annan gång ;-) Kramar i massor!

Cia40 sa...

Håller i hatten....för här blåser det...hihi
Härligt med tända ljus ,dels för att få lite känsla i det ljumma vintervädret....här är 8+..?

Här bakades det lussikatter igår med min lilla "krydda", så här kryddades det inte bara med saffran, utan även med lite Aurora fingrar...hihi
Och russinen dekorerade både kaka o morfar i pannan...hihi

KRAMAR till dig och de dina,..L...Cia:)
PUSS från Stig...:)

Ingela sa...

Här var det riktigt go stämning. Aningen hårdhänt men kärleksfullt.

Önskar dig en härlig 1:a adventskväll
Kram Ingela

Irenes tavlor sa...

så duktiga ni har varit och bakat det har jag inte hunnit med i helgen, men lite annat tillsammans med mina "kryddor", nyss regnade det här men nu SNÖAR det hör o häpnad, ha nu en skön kväll i första ljusets sken, kram kram

Oljekritan sa...

Åh vad mysigt det låter..jul i huset..vad mysigt att få pepparkakekryddat...kram Karina

A House With A View sa...

Det supermysigt hos dig Monica!!! Och vilken helt otroligt vacker krans på sista fotot!!!! Här har det inte bakats något alls, men jag hoppas få till det snart också!! Som vanligt gillar jag ju dina dagens som bara är sååå himla bra!!!! Tänkvärt!!!

Stöööörsta adventskramizen från aka

Elin sa...

Tänd ett adventsljus åt oss också, ty vi saknar egen stake...

Äppelblom sa...

Här har pyntats lite med ljusstakar i fönstren.
Pepparkakor, stora hjärtan, har jag köpt i affären, men jag saknar doften av pepparkaksbaket. Varsin lussekatt till adventsfikat blev också inhandlat på byns Ica-affär.
Ha det gott!

eWa sa...

Så härligt fint ! Hatten är kvar och stormen har bedarrat här nere :)
Ha en underbar början på julen och tänk till sist kommer friden också - allt är klart och då är det bara att njuta fullt ut av det hela !
Kram till dig från mig

Tre Tanter sa...

Det är så roligt att höra att vi väcker trevliga minnen med vår blogg :) väldans roligt att få skriva om sina minnen, ha en fin vecka, kram från 3 tanter

Ninja sa...

Äter du pepparkakor nu? Tänk att jag inte är så förtjust i dem.....är nog inget kakmonster.

Rummet för välbefinnande sa...

Så roligt att du hittade till min blogg, och tack så hjärtligt för de fina orden. Det blev så där varmt och gott i själen nu *ler*
Önskar dig en riktigt fin vecka så hoppas jag att vi "ses" igen.
Mia

Ninja sa...

Veckan började i sängen....men den är rätt skön så vi kan väl kalla det en bra start :)

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Tack för alla rara kommentarer du lämnar :)
Kram gulle dig!

Camilla sa...

Vilken underbar bukett och hjärtat är också superfint.
Julbaket är ju halva julpyntandet. Doften är underbar. Tyvärr har inte jag varit så flitig. Tycker att det börjar bli lite för mycket för mig nu, så jag får varva ner och bara göra det nödvändigaste. Så ljusstaken är uppe och även tomtarna. Förhoppningsvis kommer orken tillbaka så att jag i alla fall kan baka lite lussebullar.
Ha det gott o sköt om dig.
Kram

Polargrevinnan sa...

Adventsstakarna är framme men några pepparkakor har det inte blivit. Vi har hittat jättegoda hjärtan men så klart jag saknar doften. I veckan skall jag baka lussekatter, doftar gott det med.
Oj, vilket fint hjärta - skapar ha-begär.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Viola

A House With A View sa...

Oj vad boostad jag blir av dina fina kommentarer Monica, du gör mig så glad!! Du sprider glädje till oss bloggisar, du är en riktig solstråle!! Tusen tack!!!

Kraaaaaaaam aka

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ja goa bilder!Särskilt pepparkakorna.Inger I Örebro