lördag 5 november 2011

Lycka är att finnas till.

Försöker dagligen vara tacksam över att jag finns...
Har man som jag levt i några år betyder det mycket att vakna på morgonen och "känna"
Wow....åter en ny dag att glädjas över.








Lyckan beror på oss själva. Låt inte bagateller störa din sinnesro.
Livet är alltför värdefullt för att man ska slösa bort det på sådant som är oväsentligt och förängligt. Tänk på DET ibland!








Här kommer tre "saker" att tänka på:
Att förlåta.
Att ha överseende.
Att vara tacksam.

I dag täder vi ljus för dem som inte finns med oss.









Nu hoppas jag att ni alla ute i "rymden" har det bra. Ni anar inte vad ni betyder för mig. Glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Det bästa sättet att försäkra sig om lycka i framtiden är att
vara så lycklig det någonsin går i dag.






"slänger" med en bild på min senaste inköpta svarta hatt....*fniss*
Köpt på H&M för 129 kr!


13 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Precis så är det! Vi skall ta vara på allt det goda så mycket som det bara är möjligt!

ha en fin dag!
Karinkram!

Ingela sa...

ABSOLUT SANT!

Inte helt enkelt... som så mycket annat, det kräver underhåll.
Men livet blir så mycket lättare!

Kram Ingela

Fru Venus sa...

Ursnygg hatt! Och som du vet, jag försöker ;-) och du har rätt! Lördagskram!

eWa sa...

Håller med dig fullt ut och så skadar det ju aldrig med en ny hatt :-)))
Kramar till dig från mig

Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, varje dag bör man begrunda liv och död och vara tacksam.....faktiskt, jag försöker och varje dag jag kan hasa mig upp ur sängen och har förståndet något så när i behåll känner jag mig tacksam....

Till något annat, jag gissar att ni var i Fiskebäckskil och på hotellet som heter Gullmarsstrand - kan det vara så tro? Till Fiskebäckskil kan man komma med personfärja från Lysekil (förr (!!!) gick det bilfärja men det har man slutat med)).

Fiskebäckskil och Grundsund är lite samma i byggnadsstilen.

Ha det gott, släng på dig den fina hatten nu!

Agneta kramar

Monica sa...

Visst har man mycket att vara tacksam för, man ska bara komma ihåg att tänka på det och njuta av varje liten lyckostund!
Må så gott, kram från namnen!

Mor Tuta sa...

Hoppas veckan varit bra..
Visst ska man vara tacksam för varje dag, att man kan kliva upp ur sängen, äta sej mätt. osv. Det är ingen självklarhet.
Önskar dej en skön söndag
Kram Birgit

A House With A View sa...

Så kloka ord! Att gå in på din blogg Monica innebär att bli boostad på energi, man manas till eftertanke vilket är så viktigt, att inte fastna i "gammalt" som stör sinnesfriden. Jag besökte kyrkogården igår och det var hur fint som helst med såååå många ljus som spred sitt sken. Känns fint att minnas viktiga och betydelsefulla personer som inte längre finns ibland oss.

Och din hatt, säger bara WOW!! Snälla, nog kan vi väl få se fina bloggerskan i den?? Joooo, fniss!!! Ett riktigt fynd!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Ninja sa...

Jag hade en superlyckad dag igår :) var inte orolig lättbetongen kommer först (fniss)

lavendia sa...

Hatten var jättefin. Ska bli kul att se den på någon gång.
Jag klipper o tråcklar - du vet på vad.

Ninja sa...

Paradiset.....japp det låter underbart. Men regn????? Kollar som bäst resor till Malaga i december......Alhambra står på min önskelista, har du varit där?

Birgitta sa...

Vilken läcker hatt du ska stoltsera med nu. Har varit till barn och barnbarn i helgen och kom hem i em.
Ha det riktigt gott nu.
Kramar Birgitta

Herr Nilssons Fru sa...

Precis så ska vi tycka, känna o vara. Du är en god förebild kära favoMonika.

Kramiz Anki