söndag 4 mars 2012

Olika falla

livets lott. Vi bor uppe på en höjd och snett under oss i en berghåla bor en man. Huset ni ser är inte vårt, det ligger liiite mer till höger....hi,hi. Har sett honom(det är en man) varje morgon vid mina promenader. Då sitter han oftast på en pall och gör sin morgon toalett!
(Klicka på bilderna så förstoras den)



Han har tältsäng, litet bord , stol, täcken ...jag ser inte allt vad som finns i denna håla. Men när han är klar med sin morgontvätt så kommer det ut en fräsch välklädd man.





Jag med mitt "hjärta" måste bara lära känna denna man! Vi har nu börjat (efter drygt två veckor) vinka och senaste dagarna även säga o`la och jag "känner" att han söker kontakt.
Vet ej om han går till något arbete, men på dagen är han inte där!
Undrar om jag får komma in i hans håla, problemet är hur jag kommer upp.



Nu kära vänner ska ni ha en riktigt bra vecka. Glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla och unika.





Dagens tänk: Lyckan tronar inte i guld eller ägodelar,
lyckokänslan vistas i själen.

Kram kram och vink vink.



PS: Idag har vi haft +26 grader och strålande sol.

19 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag skulle kunna tänka mig att bo där, bara det är varmt ;-) KRAM

Oljekritan sa...

Inte fel på den hålan..först trodde jag du menade hålet i bergväggen..kikade men inte såg jag nån bo där?? Hoppas du får kontakt..kram kram

Birgitta sa...

Tror inte jag vill bo i ett hål i berget utan hellre högre upp. Ser ut som strålande fint väder hos dej.
Ha en skön vecka.
Kram Birgitta

Monica sa...

Otroligt! Hoppas att du kan få kontakt med honom, det skulle vara intressant att höra om hans levnadsöde...
Vilken upplevelse för dig!
Kram från ett "vårigt" Sverige!
Namnen

Anonym sa...

Ååå, vad olika det kan vara. Men jag är helt säker att du kommer bli inbjuden i hans enkla boning och få höra om ett spännande om än tragiskt livsöde. Du kanske finner en ny kär vän i honom. Kram du goa underbara mäniska.

eWa sa...

Verkliga kontraster...men man kan ju inte dömma hur människan har det på hur huset ser ut. Det kanske är han i grottan som är lyckligast :)
Det glädjer mig att ni har det skönt i värmen och njuter av era dagar där nere. Här börjar våren spira och det känns riktigt skönt!
Kram
Eva

Gunnel sa...

Han har troligtvis mycket intressanta saker att berätta. Kul om du får kontakt med honom. Skckar gärna ner lite svalare vindar till dig om du är för varm. Kram

lavendia sa...

Vad spännande det låter. Det verkar dock inte som om han behöver din omsorg utan klarar sig på egen hand. Men roligt att ni har fått någon form av kontakt. Kul att höra mer om din granne.

Irenes tavlor sa...

det gäller att vara levnadskonstnär för att kunna bo så primitivt men jag skulle inte vilja byta, vem vet han kanske är stormrik, sådana original har vi ju i vårt land, vill gärna höra fortsättningen på denna historia, må gott i solen kramis

Camilla sa...

Måste dela med mig av ett litet ordspråk som en dam brukade säga på det demensboende som jag jobbade på innan. Vi körde ordspråks-leken för att hålla igång minnet och då ett speciellt ordspråk kom upp svarade hon alltid likadant. Det var såpass att jag t.om skrev in hennes svar på kortet. Man skulle helt enkelt börja meningen, sen skulle hon avsluta den.
Typ att Tala är silver .... så ska hon fylla i med ... Tiga är guld.
Din överskrift var hennes ordspråk.
Olika falla (sa jag) ...
Ödets lotter (fyllde hon på med.
Sen kom slutklämmen; Somliga har dass och andra har pottor!!
Jag älskar "mina" gamla goa människor som jag får äran att hjälpa. Dem sätter verkligen sina spår i en.
Ha nu det gott i värmen och sköt om dig.
Förresten - min första krydda anländer inom de närmsta timmarna. Du förstår hur lycklig jag känner mig!!
Kram

A House With A View sa...

Och jag tänker att det så klart måste vara du för att tänka i de banorna att pocka på en invit!! Ja du Monica, vi är nog rätt lika i vårt tankesätt du och jag, känner igen mig precis i hur du tänker:))) Förstår vad du menar, ganska fascinerande faktiskt...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

bokhyllan sa...

Mannen i grottan, låter hur spännande som helst. Hoppas du/ni får kontakt. Väntar med spänning på fortsättning.
Ha det nu så himlans skönt i värmen.
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Vad häftigt att ha en granne i en grotta. De är så spännande med människor som skiljer sig lite från mängden. Hoppas Ni får kontakt. Ni har de myspys, de ser jag de.
Kramiz till min favoMonica

Villa Ryttarängen sa...

Vet inte riktigt vad jag tänker, men tanken på våra uteliggare slog mig plötsligt och jag har sett liknade boenden på mina resor. Att vara nyfiken på är bra om man är som du, jag menar en varm människa med öppet sinne. Annars inte tycker jag. Stor varm kram, Pia

Ninja sa...

Förstår att du är nyfiken...men att bo i berget kan vara bra i det klimatet.....

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, va härligt om han nu inte lever där av tråkiga orsaker. Tänk så skönt...Och vacker utsikt har han. Berätta mer om du kan!
Kramar

Ninja sa...

Japp...det var Fårömars, en helt egen planet....

Ninja sa...

Visst hjälpte han dig upp?

Ninja sa...

Det ska bli skönt med några dagar ledigt....du får väl utforska grottorna så länge :)
Det blir inte Morjärv denna gång....du ska få se :)