tisdag 27 mars 2012

Trädkramaren

är vad jag kallas här hemma....Jag tycker att träd är så vackra och att man inte ska röra dem. Vi har många träd i vår trädgård på baksidan. Vi har bla. en vacker stor björk, enar, granar m.m. Samt olika sorters fruktträd. Men nu när vi kom hem efter att vi varit borta en längre tid insåg även trädkramaren att ETT träd skall bort.




Ser nu att trädet till höger gör att vårt hus "lutar"
Jag ger mig, jag ger mig. Nu är det beställt folk som ska hjälpa oss med att ta ned trädet.De måste använda kranbil som skall stå på gatan intill vårt garage! Fattar ni så STORT de är? Sedan vet ni sedan tidigare att vår trädgård har miljoner etager......vilket inte gör saken lättare.

Får trösta mig med dessa små vackra vita varelser som tittade fram under allt löv som vi har liggande, men nu ska även alla löv bort. Så våren har även kommit till oss.





Nu önskar jag er alla en fortsatt bra vecka och glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla.

Dagens tänk: Varje ny dag erbjuder oss en fräsch och ny chans
att ta itu med livet.

Kram Kram och Vink Vink.

17 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ibland måste man vika sig:), fastän det tar på. Gissar att trädet snart faller på huset om det inte kommer bort. Så var det här också för några år sedan. En bamsegran som var så vacker men som plötsligt fick för att den ville vila sig mot hustaket, visade tendenser....
allt har sin tid, även ett träds och så finns det så många fina nya man kan plantera istället.

Varm kram till trädkramerskan!

Monica sa...

Oj, det var ett stort träd! Är det en en? Så ljust det kommer att bli när den kommer bort! Kom ihåg att fota när kranbilen är där, det vore kul att få se...
Sen undrar jag, hur sjutton kan ni klippa den branta gräsmattebiten närmast gatan???
Ha en fortsatt fin vårvecka!
Kramar från din namne Monica!

lavendia sa...

Vad snälla saker du skriver. Angående att ta ner träd: Jo, man ska vara rädd om det som växer, men i detta fallet kommer det att bli så mycket ljusare. Och det finns ju faktiskt en hel del grönt kvar.

Anonym sa...

Jag ser inte att det lutar, men det blir nog bra som ni känner :) Härligt med vita krokusar och att få röja lite hemma. Snar är det påsk och alla de dina kommer hem till dig. Kram kram

Oljekritan sa...

ja så sant...träd är fina..men de kan bli finare, och ljusare..utan vissa träd..tänk på på dä..hoppas du blir nöjd när det faller..fint ni bor..så ljuvligt..trappen upp dit, stentrappen..så snyggt..fina vita blommor och blad..nu är en underbar tid..Kram karina

Villa Ryttarängen sa...

Man behöver rensa upp lite och få in mer ljus. Vi har ju nyss tagit ner en enbuske. Fast det är nog inte ditt hus som lutar. Fniss. Kram pia

Polargrevinnan sa...

Inte ser jag att huset lutar men jag förstår att ni nu måste säga adjö till det stora trädet. Förståndigt att anlita hjälp. Det har hänt att träd har fallit på huset och det blev kostsamt.
En liten vit krokus hälsade dig säkert välkommen hem.
Ha det bra.
Kram Viola

Birgitta sa...

Vad trevligt att du är tillbaka i din borg och kan möta våren en gång till i år. Stora träd nära hus är inte bra att ha, så ni gör rätt som tar bort det.
Ha det riktigt gott.
Kram Birgitta

Ninja sa...

Tujan ska bort!
Eller hur var det Brasse sade?
Vi hade en stor och vacker blågran, men när rötterna sköt upp i grannens asfalt var det dags att ta farväl....
Oj, vad den granen hade tagit näring...det förstod vi när den kom bort :)

A House With A View sa...

Oj oj vilket megastort träd!!! Kan tro att det kommer bli så annorlunda känsla på tomten efter att ni tagit ner det! Men ibland måste det göras. Jag har ju själv lite funderingar kring att ta ner träd på vår tomt och det är ett stort beslut, för de växer ju knappast upp på en kafferast om man ångrar sig efteråt, hihi!! Jag tycker det ser så charmigt ut hos er, där måste ni trivas som fisken:))

Tuuuuuuuuuuuuusen tack för fin kommentar hos mig, du gör mig så glad:)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Snäckskalsdalen. sa...

Oh nej, ska trädet bort, jag kan inte se att huset lutar.....men OK, det kan bli bra när man ger sig. Har haft samma här med en asp. Inte ta bort tyckte jag. Nej, just det sa omgivningen och sen var det borta. Då sa jag oj, men vi skulle ju ha det var. Oj sa omgivningen, då har jag förstått fel, jag trodde du menade ett annat träd.....Lallalaaa!
Kramar

Elin sa...

Aj då. Står det fortfarande kvar när vi kommer om några dryga dagar eller kanske inte?

Så världens största magnoliaträd i går och tänkte på er då.

Äppelblom sa...

Tur att det finns skickligt folk att anlita till så stora träd.
Min gubbe har fällt många stora träd på vår tomt, men då har vi inte någon "krånglig" tomt - utan det finns ganska gott om utrymme.
Ha det gott och lycka till med trädfällningen!
Kram

Irenes tavlor sa...

hej korkkompis hi hi, ibland blir det bara för mycket och STORT, jag klipper o sågar mina träd varje år, jag planterade in en ek-planta från skogen, som säkert nått upp till himmelen om jag inte tuktat den, jag formar kronan så den ser ut som en boll. Min granne har en också en sån stor en som skymmer utsikten, ja liten blir stor..
du kommer säkert att bli nöjd när den är borta, kram till dig

Irenes tavlor sa...

du fattar väl vad jag menar även om det blev konstigt det där med enen..ha ha

Mor Tuta sa...

Välkommen hem till våren.
Det var ett stort träd,men tänk vad ljust (och tomt) det kommer att bli.Det är mycket pyssel med en trädgård, och när marken blir allt längre ner och benen inte accepterar att böja sej i alla leder, blir det lite jobbigt ibland. Men det är en skön avkoppling att vara ute och "påta" i trädgården.
Kramar till dej Birgit

eWa sa...

Oj,oj,oj...stort träd - tur det finns kranbilar :-)))