tisdag 21 juni 2011

Om någon undrar

vad jag "sysslar" med.....har varit lite osynlig på Bloggen...(tror ni)...hi,hi,hi
Jag gör följande: Håll i er, nu kommer det.....umgås med väninnor, målar,njuuuter, pysslar i trädgården, läser, bara "är", ligger under filten, frissan, manikyr, pedikyr, lyssnar på skön musik, pussar/kramar min man, talar i telefon, skriver brev, promenerar i naturen, lyssnar på fågelsång.....räcker det?

Här ett nytaget foto av mina väninnor(jag i mitten som en blyg viol)






Nu kommer ett bild purpuri.....så jag får lite färg på sidan. Som ni vet gillar jag hatter.





Nu önskar jag er alla en fortsatt skön vecka och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.
Här är mannen i mitt liv som jag Älskar över allt annat(med skämtglasögon på)-upp och ner...


Dagens Tänk: Ibland måste man stanna upp, för att minnas vart man är på väg.

Tjingeling.

21 kommentarer:

Milla sa...

Klart jag har undrat vart du har varit...men med allt det myset som du har upplevt under tiden så är det ju självklart att det väger tyngst =D
Ha det fortsatt gott med mycket mys =D
Kram

Polargrevinnan sa...

Ja, det är mycket som skall hinnas med och dygnet har bara 16 timmar för aktiviteter, 8 timmars sömn måste vi ha för att orka med allt det andra.
Fina väninnor du har och samma klädsmak har ni också. Nytaget skriver du - ja modet växlar.
Jag blev påmind om att mina naglar behövs göras fina - avskavat nagellack är en styggelse.
Jag har givit datorn 2 timmar, nu släcks den ner och jag tar itu med en del av allt du har gjort.
Ha det bra.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Du har det bra, det hörs och syns, så då behöver vi inte undra vart du tagit vägen. Det är bara att leta lite överallt, hos frissan, hos pdikyristen och alla dom andra!
Lev väl,
Agneta kram

bokhyllan sa...

Det låter bra, kära du!
Livskvalité = I like!

Glada Sommarregnshälsningar. Kram.

Äventyret framtiden sa...

Hatten med äpplet instucket i huvudet ser vådligt ut. Borde kännas bra i huvudsvålen:).
Hit har jag hittat och tänkt stanna om du inte har någonting emot det:)?
Ljuvlig liten extrakrydda som finns på bilden här till höger.
Ha det gott!
Karin

Cia40 sa...

Fem härliga kvinnor på rad stå...
Kvinnan i mitten fager som få...

Vacker som en härlig viol...
Och som ljuv musik från en fiol...

Lyfter på hatten för denna underbara kvinna...
Och TUR hade mannen som hennes hjärta vinna...

KRAMAR till dig o de dina,...L...Cia:)

Ingela sa...

Hoppla!!! Hur hinner du ;-)
Kanske lugnare att blogga, men långt ifrån lika kul!

Ha det gott, tack för att du tänkte på oss andra ;-)

Kram Ingela hållplats åhus

Monica sa...

Ha, här skulle nog behövas både manikyr och pedikyr efter allt grävande...
Till hösten, kanske?
Fortsätt att må så gott, kära namne!
Glad midsommar!
Kram från söder!

Mor Tuta sa...

Skönt att bara njuta ibland, och umgås med goda vänner, men fram för allt att pussas och kramas. Det är så skönt att vara älskad och att få älska sin livskamrat.
Fina tjejer på kortet, nytaget?? hm. Men ni är väl lika fina i dag kan jag tro.
Ha en skön midsommar
Kram Birgit

eWa sa...

Så trevligt det var att prata med dig !! Ser här att du gillar hattar - då kanske du vill besöka en väninna till mig, Maria... först när du ringde trodde jag det var hon för ni låter väldigt lika på rösten, hon gör hattar !
www.hattar.net
Jag har börjat..hör snart av mig :)
Kram

Fru Venus sa...

Du gör allt som jag vill göra :-) Kvällskram vännen!

Oljekritan sa...

Skrev en lång kommentar...och plupp försvann den ut i etern..vem tog den..ge mig den tillbaka..berömde dina hattar och din söta gubbe uppochner...och önskade dig mera gott och trevlig och njuta och vara värdfulla...kram Karina

Birgitta sa...

Hej vännen! Du har fullt upp, så jag förstår att du inte hinner blogga. Trevliga sysselsättningar du haft för dej.
Önskar dej allt gott.
Kram Birgitta

A House With A View sa...

Oj vilket livsbejakande inlägg!! Du kan verkligen ta vara på livets goda Monica och jag imponeras över det! Bra val av nagellack för övrigt, hihi. Du gör hääärliga inlägg och de är personliga, när man kikar in här så är det du som satt ribban och agendan för vad som ska visas, och det är PERSONLIGT! OCH jag gillar det!! Jättemycket! Inte minst dina dagens ord...

Jag är sååå jätteglad och tacksam över dina fina ord hos mig som värmde gott! Jag har funderat en och annan vända över bloggens framtid, har tänkt att den kanske inte ger så mycket. Det har inte berott på idétorka, tankarna har mer kretsat kring att den är rätt ointressant! Dina ord ger såå mycket energi. Tusen tack för det!!!

Stooooooooooooooooooooor bamsekram aka

Herr Nilssons Fru sa...

Kära hjärtans hon kan konsten att njuta min Favo Monika, de kan hon. Så gott de låter, de redigt kittlar lite på tngan när man läser dina njutningsfulla rader. Who hattar i parad, vackrare än vackrast. De finns säkert där på din garderobshylla och bara glänser.
Kramiz och njut på nu, glöm inte oss bara.
Anki

Tantaluran sa...

Glad midsommar!

Stina sa...

Som du kanske har märkt så har jag lagt ner min blogg, hann liksom aldrig med och dessutom strulade det jämt när man skulle skriva inlägg. Blev bara irriterad och stressad av det hela. Allt är annars okej, förutom att jag dras med en envis förkylning, är inne på tredje veckan nu. Inte så skoj med grym hosta när man sitter i en reception, har inte haft någon röst kvar till kvällen. Trivs superbra på jobbet, känner verkligen att jag har hamnat på rätt plats, men tyvärr har jag ju bara anställning året ut. Vi får se vad som händer sen...
Önskar dig en riktigt underbar midsommar!!! Massor av kramar från Stina och kissen

Ninja sa...

hej

Ninja sa...

Yiiiiihaaaaaa! Jag kunde skicka en kommentar, vad hände egentligen? Jag som varit portad av blogger i veckor......

Ninja sa...

Aha.....man ska klaga öppet på bloggen helt enkelt!

Camilla sa...

Visst är det skönt att ta en liten paus från bloggandet ibland?! Sommartid blir det ju mer sällan man sätter av tid till det. Å det kan man väl verkligen unna sig!

Sköt om dig och ha en fin midsommar.
Kram