söndag 26 juni 2011

Vin....har

tagit "över" vårt Hus....*fniss*......Dvs. klättrande växter som vildvin och rådhusvin
Det känns som om vi bor i en djungel....men det bästa av allt: solen lyser över oss.
Här kommer lite bilder så förstår ni vad jag menar.....?









Nu hoppas jag att ni alla har haft en skön Midsommar och ni glömmer väl aldrig bort att ni alla är värdefulla.





Dagens Tänk: Låt inte bagateller störa din sinnesro.....
Livet är alltför värdefullt för att slösa bort det på sådant som
är oväsentligt och förgängligt.

Tjingeling.

14 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Grönskande värre i solens sken. Härligt!
Hoppas att du haft en fin Midsommar!
Kram!

Anonym sa...

DU har också en underbar blogg och inte minst positiv!
Jag kan minsann gnälla lite väl mycket i bland
:-)

Kram och välkommen åter!

Monica sa...

Det ser grönt och skönt ut! Ni bor så vackert!
Kram från namnen!

Felix sa...

Så lummigt och fint! Garaget är verkligen inbäddat i grönskan! Fina bilder! Pioner är favoriten i trädgården.

Du får väl tipsa Motala turistbyrå om mitt reportage... ;-) Vi har fritidshus (tillsammans med släkten) intill Medevi, därav intresset.

Sommarhälsningar
Elisabet

Ingela sa...

Så vackert ni har kring er!!! Vildvin är fantastiskt vackert både då det är grönt och skiftar färg. Extra njutningsfullt då det växer så här i terasser.

Kul med dina lappar på dörren, synd att vi aldrig är hemma då du kommer bara ;-)

Kram Ingela

bokhyllan sa...

Så vackert ni bor!
Grönt är skönt!!! En ljuvlig balkong på övervåningen, ser jag.

Ha det gott!
Kramar till dig.

Milla sa...

Vilket vacker hus och med ett fint läge på en höjd:)
Grönska, sol och en glad midsommar hoppas jag att även ni har haft.
Ha en fin dag!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oj oj Monica är ju alldeles igenväxt..(: härligt de där, en redig växtprakt o så ligger huset så fint på höjden. Men mygg..ja alltså de håller ju till där de finns mycket växter, hur är de hos Er tros...vi har nästan myggfritt här o de e skön. Men hos grannen är massor, oh där kan de vara..fniss.
Kramiz favoM från Anki

Monica sa...

Hej, det är jag igen!
Ärligt talat, så har jag aldrig hört talas om jordgubbshallon förut!
Trodde först att du skämtade...
Men jag googlade på det och det enda jag hittade var, att man kan beställa frö från STA (Svenska trädgårdsamatörer). Inte mycket hjälp, är jag rädd!
Hoppas, att Aggie (eller rättare sagt hennes "omgivning") kan litet mer!
Kram igen, namnen!

♥ Carina ♥ sa...

Grönt är skönt :)

Birgitta sa...

Verkligen grönt och lummigt men så fint. Det är allt regnet som vi fått som gör det så grönt tror jag. Är trött efter en intensiv helg nu.
Många mil i bilen idag och jag satt bakom ratten hela tiden.
Ha det så gott i din ljuvliga oas.
Kramisar Birgitta

A House With A View sa...

Drop dead, så hiiiiimla fint!!! Min trädgård är långt ifrån färdigplanerad så jag dreglar över dina frodigt fina planteringar!!!! Jag gillar ju din trädgård som du vet, ett stort fan!!! Och ditt dagens köper jag rakt av, som vanligt :)))) Och ikväll vill nattsuddaren aka skicka en stoooor puss tillbaka i pannan till en riktigt fin bloggvän :))) Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

eWa sa...

Vilken underbar grönska...gillar vildvin och den blir ju så vacker på hösten också !
Kram

Oljekritan sa...

oj vad fint..ni är igenvuxna..som Törnrosa..snart kommer prinsen och slår sig in..he he..vackert med så mkt vildvin..rådhusvin eller vin ...Underbar vacker trädgård du har..Kram Karina