tisdag 28 juni 2011

Vi " krånglade" oss

ur vår vildvins trädgård( lätt var det inte)..... och åkte till GunnillaBerg.Tre mil från vår stad.
Detta ställe ägs numera av den kände danske Blomster konstnären Tage Andersen.
Jag säger bara WOW vilken "Lisa för själen"


Vi gick där i flera timmar och "bara" njööööt. Sedan mötte vi mannen i fråga också.....han berättade bla. att han idag hade bakat smörekakan som serverades i cafet.
Kan säga att den var mycket god. Njuuuuut av bilderna!








Det bjöds på allt från levande djur till naturstigar, underbara blomuppsättningar, installationer av rostig plåt, vacker konst av olika konstnärer m.m.








Önskar er nu alla en fortsatt varm och skön dag och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.

Dagens Tänk:
Se varje dag som en gåva som det går att göra något bra av.

Tjingeling.

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så många fina bilder, både i detta inlägg och i det förra! Är det till att ha satt igång kameran nu? Bra, för det blev väldigt fint. Och den danske mannen är verkligen kreativ som få, undrar var han kommer på allt och sen hitta folk som kan förverkliga alla hans drömmar!
Underbart
Agneta kram

Ingela sa...

Tjenixen!

Vilket härligt ställe, syns ju att han är en njutare, och det får väl kallas konst bara att hitta in i den där soffan...
så om ni krånglade er ut så krånglade han sig in... ;-)

Ha det gott!
Kram Ingela

Monica sa...

Varför skrev du, att du inte kan visa fina bilder - det kan du ju visst det! Så fint!
Den danske mannen har jag faktiskt sett ett program om på TV, och då berättade han, att han just köpt detta ställe! Kul att få se!
Kramar från namnen!

eWa sa...

Vilket ställe ! Stolen är ju bedårande...och det andra tål ju också verkligen att visas upp !
Kram

Oljekritan sa...

åh vad fint ställe..dit vill man fara..var ligger det??...googlar på Gunillaberg får jag se..kramis Karina

Birgitta sa...

Hej vännen!Vilken härlig utflykt ni gjort. Roligt att du låter oss följa med dej. Tänk om jag kunde ta det så lätt idag. Har vattenläckan i köket och hoppas det händer något idag med den. Ska också försöka göra det mesta inför hantverksmässan, men fortfarande har jag inte fållat klart. Titta gärna in till mej och se vad jag skriver om där.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Hej igen! Du måste skicka ett mail till mej, så jag vet vart jag ska skicka vinsten. Du hittar min mailadress i högerspalten.
Kram Birgitta

Renée sa...

Soffan han sitter i verkar inte direkt bekväm... Annars var bilderna en njutning! KRAMIS!