torsdag 11 februari 2010

Humor


God morgon kära vänner. Dagen i dag går i humorns "tecken"
Ni ska veta att jag har många "kritiker" dvs de är mina vänner som känner mig.
Har nu fått höra att jag inte(för mycket)ska vara så "djup" utan även visa min humoristiska sida. Så idag blir det så!

PS. jag har lätt för att gråta( tråkiga saker, vackra saker-ord mm- riktig "grinfia"
Men jag har lika lätt för att skratta så att jag ligger dubbelt o tycker om att hitta på massa tokigheter.

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Hej monica, jo jag började kursen igår och det var riktigt givande. Det är min beteendevetare på Previa som håller i kursen. Hon är utbildad mindfulnessinstruktör. Igår fick vi information, prata lite om varför vi var där, genomföra en kroppscanning, fika enligt mindfulness och avslutningsvis gjorde vi en sittande meditation. Underbart! Vi fick lite läxa till nästa vecka. Vad det gäller din humor eller djup så tror jag att du är väldigt lik mig. Jag har kontakt med alla min känslor, lika lätt att gråta som att skratta. Här det inte härligt. Ha en rolig härlig dag! Kram

Monica sa...

Tack för kommentaren, jag tror att du "förstått" mig rätt. Grattis, det var inte dåligt gjort ska du veta. Troligen är du en klok kvinna!
Kul att kuresen har kommit igång, tänk vad mycket du har att se framemot. Det blir som en "ny värld" öppnar sig. Bara detta att lära sig att vara medveten närvaro. Att vara uppmärksam i ögonblicket plus mycket, mycket mer.Önskar att mindfunessen kommer att göra mkt gott för dig! Min första kontakt med detta var för över två år sedan. Då var det väldigt nytt & alla undrade vad de var för "konstigt"