torsdag 25 februari 2010

Vandring i trädgården


Vänner, nu har vi kommit till vårt växthus i vinterskrud.
Så fram med fantasin, blunda & njut......och tänk er en varm sommardag.

I växthuset har vi en vinranka, den har vi haft i många år och ger oss goda, små, söta vindruvor. Ej den mängd som skulle behövas för att göra vin. Men goda att smaska på. Sedan har vi allt de andra vanliga: tomater i olika sorter, sallader,paprika, blommor som behöver "extra vård m.m.

Dagens "tänk" Du kan inte göra något åt längden på ditt liv,
men du kan göra mycket av dess vidd och djup.
Ha en bra dag önskar jag er alla.

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Du kloka kvinna, precis så tänker jag också. Vi kan påverka kvaliten på vårt liv, men inte längden.
Kan tänka mig att din trädgård är en underbar oas på sommaren. Tack för dina fina ord. Jag har som sagt en tung dag idag, men jag vet inom mig att det är rätt beslut för alla, även för min vovve. Ha en bra dag, vännen. Kram

Ninja sa...

Man behöver inte så jättemycket druvor för att sätta en liten sats....jag provade för första gången i höstas av vår stock på landet. Resultatet blev ett torrt vitt vin!

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Mm låter mysigt att sitta och snaska på egenodlade solvarma vindruvor :)
Bra dagens tänk , tänk om fler kunde lära sig att tänka så :)
Tack för titten på min blogg och raderna i gästboken. Du hade nog skrivit lite fel i adressen så jag hittade inte in här förrän nu efter lite detektivarbete ;-)
Ha det gott !