onsdag 25 augusti 2010

Krulligt hår






är vad jag har.....nämligen mycket självfall.....





när jag var yngre var det ett stort problem......då skulle det vara rakt... (70-talet)






jag grät och kunde inte förstå varför jag hade såååå lockigt hår, rullade upp det på stora rullar för att dra ut håret....


ja, jag hade måååånga trix ska ni veta....






för när det är regn eller fukt ute....blir det bara krull, krull, krull...






båda mina föräldrar hade självfall





så jag brukar skoja & säga att jag fick "dubbeldos"












I dag gör det mig inget. Är så nöjd med att jag överhuvudtaget har hår.





Lite roligt har vi min frissa & jag( har haft samma i 15 år)






när jag säger till min man att jag ska gå till frissan...säger han alltid..






ja ha, ska du permanenta dig.....*fniss*.... de är det enda ord han kan som har med frissan att göra.












Önskar nu alla en bra dag och glöm inte bort att ni alla är värdefulla.












Dagens tänk: Om vi aldrig misslyckades,
skulle vi aldrig uppskatta framgången

10 kommentarer:

Monica sa...

Jag tycker, att det är jättefint med lockigt hår - har naturligtvis rakt själv! Men visst finns (eller fanns?) det något som heter RAK-permanent? Så det är kanske det din man menar (skämt!)?
ha en bra dag, kram, namnen

Renée sa...

Tänk att de med rakt hår ofta vill ha krull och tvärtom... Själv har jag tjockt hår med lite fall i. Barnet mitt har en man utan dess like fast väldigt tunna hårstrån. Förr fanns det väl inga tänger som gjorde håret rakt? Vet flera som strök håret, hihi...

Cia40 sa...

GILLAR krulligt hår!!!:)Och jag GILLAR damen det sitter på....hihi, Både den levande,och den målade...hihi.
Mitt hår är låååååångt o vågigt,klipper jag mig blir jag lockig,men min hästaman tynger ner lockarna, ett alternativ om man vill ha ett rakare hår...:) Ett annat, kör nercabbat...hihi

KRAMAR till dig och de dina,Cia:)

Tigris Predikantan sa...

Jag säger som du: så länge man har hår så är jag glad! *ler*

Polargrevinnan sa...

Avundsjuka = dödssynd. Jag syndar - jag är avundsjuk på ditt hår och på din stol. Härligt hår och som sitter på en trevlig bloggerska. Och stolen - den är så läcker att titta på, är den sen skön att sitta på - underbart. Danska formgivare tycker jag har gjort mycket vackert.
Kram Viola

Daniel sa...

Tack å lov kommer vi män lite lättare undan!

Ninja sa...

Min mamma har rakt hår och pappa har krulligt. Mitt hår kan vara både rakt eller krulligt...men jag får "hjälpa till" åt bägge håll, annars är det mest ostyrigt.
Vad roligt att du lägger in lite tavelbilder så att jag får se :)
Om du vill kan du lägga dem på en särskild sida. Som jag har gjort med mina... under rubriken Galleriet.
Jag gillar ditt färgval...

Anonym sa...

Hej!

Vilken härlig blogg du har, jag kommer absolut att hälsa på igen! =) Du har många tänkvärda ord. Jag har haft en extremt tung tid då min älskade mamma gick bort í jul -09 så det är alltid upplyftande att läsa några tänkvärda ord. Jag håller oxå på mycket med hantverk, har även en blogg om scrapbooking, länk hittar du i min sidebar. Kika gärna förbi & lämna ett spår.

Ha det gott, kramar Ulrica

Så som livet är sa...

Vackert med lockar!!!

Herr Nilssons Fru sa...

En slank jag hit o en slank jag dit o en slank jag in till dig.
Lockigt hår...ja men så är de väl. Är man lockig vill man inte, är man rak vill man inte. Jag skulle gärna ha några små lockar...men är rak, japp!!

Trevlig sida.
Kramiz Anki N