söndag 23 maj 2010

Barn på nytt




Nu fick vi äntligen uppleva den underbara värmen ni alla skrivit om.
Var i Göteborg & där var det solsken hela dagen + 25 grader.

Vi var med två av våra "kryddor" som bor där. En hade fyllt år i veckan, så först blev det öppning av paket. Roligt, roligt sedan lunch och efter det LEK hela dagen.
Min man & jag fick för oss att vi var "barn" så jag låg kravlandets på alla fyra i sandlådan & bakade sandkakor. Morfar han klättrade i träd.....Syn för gudarna!

När vi kom hem på kvällen var vi allt lite stela i de gamla lederna....ha,ha,ha
Men vad gör man inte för de små liven....

Önskar nu alla en fortsatt skön Helg & glöm inte bort att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk : Kärlek är en tillgång som fördubblas på ett år.

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Härlig dag med andra ord!

Stina sa...

Det syns att mannen din är en vältränad atlet....svingar sig som värsta Tarzan i trädgrenarna... Jag förstår att ni har ett visst mått av träningsvärk idag...men det ska kännas när man tillbringat dagen tillsammans med de små trollen.
Som svar på din kommentar...jo, jag tror att jag har fått ganska bra kläm på vilken typ av person du är... Du är en otroligt fin människa som ser det goda i alla och jag önskar att jag kunde vara mer som du. Det är ju bra att du och din man kompletterar varandra - det blir en perfekt kombination av yin och yang...man ska inte vara alldeles FÖR lika, då fungerar det inte. Jag har faktiskt också ett stort hjärta och är enormt empatisk, men jag är troligtvis betydligt mer försiktig och tvivlande på folks verkliga intentioner än vad du är. Jag skulle förmodligen behöva en yang som fick mig att släppa loss och vara lite mer impulsiv samt se de ljusa nyanserna i tillvaron. Okej, nu blev jag filosofisk igen...
Solen skiner lite svagt idag, men det är hyfsat varmt. Ska cykla till Nettobutiken och shoppa lite, sen blir det promenad längs med havet. Kanske en solstund tillsammans med kisse på balkongen om vädret tillåter. Ha en riktigt bra dag vännen min.... Massor av kramar till dig...

Tigris Predikantan sa...

Vad gör man inte för sötnosar eller hur? Kul att ni också fick uppleva värmen, här har det regnat inatt ... :)

hemma hos lilla mej sa...

1000 tack för din gulliga kommentar hos mej.Det värmer i mitt hjärta.Vilken mysig dag ni hade igår.Önskar dej en skön söndag.Kram Rita ♥

Fru Venus sa...

Jag tror småttingarna uppskattade dagen lika mycket som ni :-) Kram

Marie-Louise sa...

underbart mysigt verkar ni haft, barnasinnet kröp fram också =) Ni verkar leva livet i fulla drag i varje ögonblick, du och din kära man. Jag är så glad för er skull. Jag tillbringade gårdagen hemma hos mor och far, barnen var alla på sinna håll och c jobbade. Jag hade mysigt med mina kära föräldrar, vi grillade och mös. Idag ska jag dit igen på middag, men då följer största sonen och hans flickvän med. Dottern är i stockholm hos sin pappa kommer hem senare i kväll och lillsonen är hos sin pappa några dagar. Ha en trevlig söndag, gullhöna. kramar i massor.

Ninja sa...

Klättra mer i trän! :) Så att inte lederna får en chans att stelna

Jn sa...

Nu har jag och Maggan tittat på din sida och skrattar gott åt era eskapader.
Kram Johan & Maggan B

Stina sa...

Jag har också varit ute en hel del, men molnen dök upp på eftermiddagen och då var det plötsligt inte lika skönt längre. Som vanligt här nere blåser det ju ganska ordentligt, dock inte på min balkong för ovanlighetens skull eftersom vinden kom från nordväst idag. Ester ligger ute så fort hon får en chans, men jag vågar inte låta henne vara där utan bevakning. Jag bor på andra våningen och man vet aldrig om hon får för sig att hoppa över, även om hon aldrig har försökt. Mina svalor kuttrar på i sitt bo, honan ligger förmodligen och ruvar, sen kommer mannen och matar henne....så gulligt. Sov så gott vännen, vi hörs imorgon...
Kramizzzzzzz....

Annelie sa...

Hahaha! Det ser ut som om ni haft riktigt, riktigt roligt!
Visst är dom söta, våra små spindlar!?