fredag 21 maj 2010

Krakel Spektakel


Krakel Spektakel kusin vitamin, hängde och slängde uti en gardin.... Jag shoppade loss igår på en affär som hette Kakel Spektakel. Där fanns ALLT och lite til.....kläder, böcker, leksaker. Det var rena paradiset att går där inne. Så akta er att det blev "snurr" på plånboken.....Mannen skakade på huvudet när han kom hem....vet inte riktigt vad han menade med de..???? ha,ha,ha.

Igår em och kväll regnade de så mycket, det smattrade på fönsterrutorna. Som extra bonus på det kom åskguden Tor. Mullrade och blixtrade många timmar.
Så då satt vi med många stearin ljus tända och bara myste min älskade man o jag.
TV, radio, dator ut dragna hela kvällen.....

Önskar nu alla en skön dag & glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagen tänk: Kärleken är en späd planta. behandla den väl, var
omtänksam om den och den kommer att växa sig stark
och påverka hela ditt liv.

6 kommentarer:

Stina sa...

Go´morron!!! Jag gillar Krakel Spektakel skarpt, både att sjunga och läsa :) De nytillkomna barnvisorna är jag däremot inte så bevandrad i.
Jaså, det var hos dig åskan befann sig... Här dök den som tur var aldrig upp. Men ni verkar ju ha haft en mysig kväll trots allt. Det är nyttigt för hälsan att stänga av alla apparater ibland...och för kärleken ;)
Nu ska jag städa igen...här hemma..och sedan är det dax att bege sig till badhuset. Nästa vecka blir sista gången, sen stänger de inomhusbadet för säsongen. Då blir det avslutningsfest :) Stammisarna ska gå ut och käka landgång nere i småbåtshamnen, ska bli kul. Ha en riktigt bra dag kära du...och stanna hemma så du inte gör av med ännu mer pengar :) Kramiz

Tigris Predikantan sa...

Jaha, så han skakade på huvudet? *skrattar*
Det kanske behövs lite fler åskväder med strömavbrott i de svenska hemmen? *ler*

Tigris Predikantan sa...

Ja, nu blev jag tårögd .. TACK!

Anonym sa...

Känner igen det med livet under åskväder! Inte för att jag är rädd, men jag är rädd om huset och grejerna.
Så fint med din åttioåriga damvän, och hon hör bra eftersom hon kan höra grannens teve. Annars blir man ju lätt isolerad om man hör dåligt.
Alltså tvillingar??! Så mysigt att du kallar barnbarnen för kryddor! Är det några speciella kryddor du tänker på?
Och shoppa loss ska man göra. Bara inte för ofta...
Ha det gott!
Hulda

Ninja sa...

Så bra att påsen är fylld....kan tänka mig att det hade blivit besvikna miner annars.
Norwegian flyger Arlanda-Nice och Ryanair flyger Skavsta-Marseille för dryga tusenlappen tor...
Kan man anpassa resdagarna kan det bli riktigt billigt.
Det finns en sida som heter allaflygbiljetter.se ibland hittar man flygningar där till lägre priser än lågprisbolagen erbjuder på sina sidor.

Stina sa...

Go´kväll vännen... Hur é läget i Småland?
Här har det "nästan" åskat, det hördes på avstånd och vi fick regn, men det blev inte mer. Ofta är det så att vi förskonas här nere vid kusten, vet egentligen inte varför...det har nog nåt med havet att göra.. Dundrat har det dock gjort ändå i flera dagar och nätter eftersom militären flyger fram och tillbaks här utanför.
Visst bor du vackert, jag har minsann varit där på besök några gånger...för väldigt många år sedan... Det finns åtskilliga underbara platser i Sverige, men jag skulle ha väldigt svårt för att bo någon annanstans än jag gör. Sydkusten har en väldigt speciell plats i mitt hjärta och framförallt stället där stugan ligger. Det är ren och skär kärlek; min fasta punkt i tillvaron, min energikälla, mitt lyckopiller...allt... Jag blir en annan människa när jag är där. Tänk dig att du släpar runt på en stor säck med tunga stenar så släpper du dem och du kan röra dig obehindrat igen... Eller så är du inlåst i ett trångt utrymme där syret håller på att ta slut, sen öppnas dörren och du får gå ut i friska luften... Ungefär så känns det när jag kommer dit...
Förresten...jag tror inte att det är någon fara på taket med dina dahlior...bara det inte fryser. Jag var otroligt sen i år med att sätta ner mina, brukar göra det i början av april. Rota lite i marken och kolla läget, kläm på knölen :)
Jo, jag vet att Kent ska på sommarturné, men det blir inget för min del. Har helt enkelt ingen att gå med och det är inget kul att bege sig till Helsingborg på egen hand.
Nu har jag skrivit hur mycket som helst...dax att avrunda. Ha en skön fortsättning på kvällen och en trevlig helg hos lilla barnbarnet. Massor av kramar till dig...