måndag 17 maj 2010

*Öppet*



Godmorgon vänner, åter från ett grått, kallt, regnigt Köpenhamn. Bodde mitt emot Operan. Underbar helg med många nya intryck med hem i bagaget.

Delger er ETT av många roliga upplevelser: "känner" sedan tidigare en allkonstnär från Österlen som bla,designar prästskrudar,kläder, smycken, glas, och målar. Familjen har öppnat en studio som heter K29 i Köpenhamn. Där blev vi(min man)& jag i måååånga timmar. Fick förmånen att gå ner i ateljén som var stor och där var det full aktivitet! Mannen designar i silver, dottern kläder, smycken m.m. Cyklar stog där mellan stafflierna, kurs i silversmide för 3 pers pågick i ett hörn. Med andra ord full rulle och jag njöt av atmosfären.

Nu önskar jag er alla en bra dag och ni har väl inte glömt att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Låt oss leva nu och ta vara på livet!

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Välkommen tillbaks! Jadu, jag skäms men nu, nu har Bertil fått leka, dansa "spindelsalsa" och bäst var det när jag gömde mig bakom honom! Så glad han blev när han vände sig om! :)
Angående parfym så kom jag på att det snart är morsdag!!! Då brukar jag få önska mig saker *ler*

Mor Tuta sa...

Välkommen hem. Vad härligt ni verkar haft, få gå och titta och njuta av det man är intresserad av, då flyger tiden iväg.
Jag "hoppar" nästan alltid på stenarna när jag är i skogen och går, det är inte stenar överallt, bara på en del ställen. Barnet i en måste ju komma fram ibland...
Kram Birgit

Cia40 sa...

Hej Monica!:)
Tittar in på din fina blogg, ser att du varit iväg på en liten tripp:)Skönt att komma iväg och få en dos av lite ögongodis m.m..:)
TACK, för din härliga kommentar hos mig, blev så glad!:)
Kram Cia:)

Stina sa...

Österlenare...jaså minsann...de borde ju jag känna till...
Du verkar ha haft en trevlig weekend, trots det trista vädret. Har du vilat upp dig idag då? Och lilla vita...?? Själv har jag varit i stugan hela dagen, kom hem sent...men jag lovar, Ester är helt okej :) Hon får lite extra kel ikväll så är hon nöjd. Nu ska jag slänga mig i soffan (och förmodligen somna..), är grymt trött. Ha en bra kväll... Massor av kramar till dig vännen..

Fru Venus sa...

Låter underbart! Hoppas smörrebrödet var gott!! ;-) *snålvattnet rinner*

Marie-Louise sa...

hej och välkommen hem min gullhöna. Hoppas du har haft det bra i grannlandet. Nu har jag en glad nyhet, idag fick jag erbjudande om tjänsten som jag var på intervju för förra veckan. En gymn.tjänst här i västerås. Jag är så glad. Ha den bra nu och kramar i massor.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag vill oxå åka på tripp....men jag vet inte riktigt vart....men er tripp verkar ha varit alldeles förträfflig! Bra!
Agneta kram/numera även: Trädgårdspinglan

Stina sa...

Det är bara att gratulera - jätteroligt att det gick så bra på utställningen. Du ska vara stolt över dig själv, nu kanske du förstår hur otroligt duktig du är. Det är kanske dax för dig att skaffa en manager :) Du kommer inte att få en lugn stund framöver, alla är på jakt efter dina heta alster... Hur blir det med butiken på nätet?? Du hade sålt som smör i solen...
Och sol har vi faktiskt här idag, men den blir nog inte långvarig, moln är på G...
Ester ligger ute på balkongen och gottar sig, det gäller att passa på. Jag ska ta det ganska lugnt idag, bara handla och gå min runda. Att jag orkar med ett sådant tempo som igår är egentligen inte så märkligt, jag jobbar ju inte... Jag är trots allt inte så gammal och det borde finnas en massa energi på lager. Tyvärr har jag svårt för att sätta gränser, jag vill gärna göra allt samtidigt i rasande fart. Detta är en av anledningarna till varför jag gick i väggen på mitt jobb 2002. Jag har till viss del ändrat mitt beteende, men inte helt. Jag ställer väldigt stora krav på mig själv, i alla situationer...det kommer aldrig att förändras. Nog om det...
Vart har "Ullis" tagit vägen? Du får ut och leta... Hon dyker säkert upp snart, men hon är väl lite sur för att ni varit borta så mycket...
Jag har tyvärr inte besökt din väns galleri, men blir sugen på att göra det. Var är det? Vad heter stället?
Nu ska jag försöka komma igång här hemma...
Ha en bra dag vännen.... Massor av kramar..