torsdag 20 maj 2010

"Tre extra kryddor"


Godmorgon vänner, här i Småland har vi duggregn, dimma...oj,oj vad de är synd om oss.
Då gäller det att tänka positivt! Som jag nämnt tidigare har vi tre extra kryddor som förgyller vårt liv. Miranda, Elliot och Thelonious. Men till hösten kommer det att blomma upp två kryddor till....de ni!

På lördag fyller mellan kryddan Elliot år (tre fingrar upp i luften)De bor i Göteborg, så då blir det kalas.
Nu är det så: jag brukar alltid ha en stor påse- den brukar jag fylla med saker jag ser när jag är ute o handlar. Kläder, böcker, leksaker, allt möjligt o omöjliga saker. Alla barnen vet var den påsen står- så när det kommer blir det raka vägen dit!

Nu är det så att jag har haft så mycket omkring mig, så påsen är TOM!!!!!
Men de ni ska jag göra "bot på idag" Nu blir det att shoppa loss!

Önskar nu alla en bra dag och glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Glädjen är våra vingar.

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Tack!
Köp inte alltför mycket nu *ler*!
:)

Mor Tuta sa...

Ha det så mysigt hos "kryddan" och med kalaset. Spännande med tillväxt.. Hoppas allt går bra.
Kul ide´med en påse fylld med saker.
Här har vi varmt och sol idag, äntligen
Ha det så gott nu
Kram Birgit

Felix sa...

Roligt att du tassade in på min blogg. Då fick ju jag chansen att hitta hit också...

Här har vi strålande sol och 24 grader varmt (minst)! Så nu njuter även vi av "ryssvärmen". Hoppas ni får del av värmen snart också!

Försommarhälsningar
Elisabet

Tigris Predikantan sa...

Ja, hoppas det inte blir så "farligt"! Undrar hur jag blir som mor- och/eller farmor! Pank varje månad *ler*!

Ninja sa...

Köpa leksaker det är kul.....det finns så mycket nu som man inte kunde drömma om när man var liten

Ninja sa...

Resan var lyckad, vi såg mycket men inte allt, så vi måste åka tillbaka någongång :)

Stina sa...

Hejsan svejsan...nu är jag hemma hos Ester igen.. Och du har shoppat loss ordentligt idag - ja, det gör du rätt i. Jag tycker också det är så himla roligt att handla till de små, både kläder och annat. Jag spenderar sällan några större summor på något till mig själv, däremot är jag ganska generös när det gäller gåvor till andra. Jag har lite svårt att låta bli att köpa de där urgulliga utstyrslarna till de allra minsta....och springer jag på något med kattmönster blir det affär direkt :)
Och du hade en man åt mig i byrålådan ;) Ja du...det var ju synd att någon varit framme och norpat honom...
Du undrade varför jag åker så tidigt... Jo, det beror på att jag vill ta mig en lång promenad innan jag sätter igång, och tiden går extremt fort ändå, tycker inte jag hinner någonting på en dag. Men nu är jag faktiskt färdig...har bara fönsterna kvar, men det brådskar inte.
Nu är jag dödstrött och vågar inte kolla TV i soffan, då somnar jag säkert där. Bäst att inta sängen med en gång... Go´natt och sov gott! Kramiz

Marie-Louise sa...

Vilken härlig idé med en påse med massa spännande saker i för kryddorna att finna när de kommer. Det där ska jag komma ihåg när jag blir mor- och farmor. =) Kramis i massor