tisdag 25 maj 2010

Köp lotter !


Nej, här köper man inget utan här får man!
Som vanligt är vädret här grått, mulet och små duggar.
Men igår fick jag uppleva nästan en HEL dag av sol. Så jag ska inte klaga.....

Dagens tema är: ge bort något..??? Detta smycke har jag gjort i glasfusing teknik. Nu ska EN av er få detta. Ni får endast hänget, som dock är monterat på silver. Sedan har ni säkert hemma något att hänga de på: stel halsring, tunnare silverkedja m.m. Öglan är ganska stor- så det finns många varianter att hänga den på.

Ni som känner mig vet att jag är givmild, snäll, svag för "mycket".
Därför är det min man som är utsedd till Notarius Publicus.
Dragning sker på lördag 29 maj. Då får han säga en siffra: den som då har den placeringen på detta inlägg får halssmycket. "Lätt som en Plätt"

Det enda ni ska skriva i detta inlägg är: jag deltar + ETT vackert ord!!!!!! INGET ANNAT!!!!!

Glöm nu inte bort att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Håll en vän med båda händerna.

14 kommentarer:

Fru Venus sa...

jag deltar, Hav.

Stina sa...

Go´morron! Känner mig lite bättre idag, ska nog ge mig ut till stugan och klippa gräset. Visserligen är det inget höjdarväder, men jag tror inte det blir regn. Det blåser styv kuling och är ganska molnigt. Jag känner att jag behöver komma hemifrån och skingra tankarna med hårt arbete :) Hur gick det med det där affärskvinnotänket? Du ska INTE ge bort saker vännen!!! Haha...själklart deltar jag....men att välja ETT vackert ord...det går inte. Det finns hur många som helst, men ett flertal är på ett annat språk, vet inte om du accepterar det... Okej då....det får bli HOPP - ett ord som som håller mig vid liv många gånger.... Ha en bra dag vad du än tar dig för idag. Massor av kramar till dig från mig...och Ester...

Monica sa...

Jag deltar! Harmoni.

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!

Jag deltar! Ro

Såååå, du tittar vilken tid jag skriver mina kommentarer......jaaaa, jag har aldrig lust att gå och lägga mig. Nu däremot hade det varit skönt med en liten tupplur!! Nattmänniska av födsel och ohejdad vana.

Tack för att du tycker om mina bilder!

Kram
Agneta

Mor Tuta sa...

Hejsan!
Jag deltar! Kärlek
Vad mycket fint du gör, du är kreativ du, jag är mest ute i skogen...men vi är ju olika som tur är.
Jag är hos våra guldklimpar nu och det har önskats pannkakor, så det får det bli då. Det är mycket mys och gos här, jag njuter.
Ha en bra dag
Kram Birgit

Tigris Predikantan sa...

Alias deltar ju inte i utlottningar utan vill säga till alla andra: deltar ni inte så missar en väldigt vacker hänge! Lycka till till den som vinner!
Jag hittade ett par sköna sandaler i skinn idag (var tvungen ta mig till storcentrumet men det var med kär dotter - hjärtat bankar - som åker hem snart, snyft!) så Herr Rygg får låta mig vila i natt :)

Gafflan sa...

Jag vill gärna deltaga i utlottningen.

Stina sa...

Hejsan vännen... Jodå, en dag ute på vischan gjorde susen, nu mår jag mycket bättre.
Det är inte skoj att cykla i uppförsbackar, allra helst om det blåser...puh.. Med det är säkert nyttigt :) Jag har som sagt varit på landet och fixat lite, bl a klippt gräset och rotat i rabatter. Klarade mig undan regnet, men det såg tidvis ganska hotfullt ut. Nu ska jag strax knyta mig, måste upp tidigt imorgon och bege mig till AF. Sov gott....vi hörs...
Kramizzzz

Ninja sa...

Deltar. Bidrar med det vackraste ord man kan få höra
min ÄLSKADE....

Birgitta sa...

Hej! Första gången jag hittar hit.
Jag vill gärna vara med i ditt lilla lotteri med det fina smycket. Och så var det fina ordet du ville ha också - det får bli Omtänksam.
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Jag ville bara säga hej och att jag ska gå och lägga mig nu!
Hörs snart igen!
Kram
Agneta

Felix sa...

Det är klart att jag deltar i utlottningen (även om blått inte är min favoritfärg). Men det kan ju bli en bra present till någon god vän (eller också får jag beställa en annan färg...).

Det vackra ordet får bli GLÄDJE! :-)

Försommarhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Jag deltar + ödmjuk

Hulda

Marie-Louise sa...

Jag deltar + omtänksamhet