måndag 3 maj 2010

"Öppen igen"




Nu har butiken öppnat, ny Layout och andra "nya saker". Vi är nu åter från Stockholm där vi har haft tre mysiga dagar. Alltid roligt att träffa den härliga, mysiga lilla familjen - som om några månader blir fyra......Vår älskade Thelonious betyder så mycket för oss, han får oss att göra vad som helst.....kryper, pratar babyspråk, ja han får oss att bli som barn på nytt....
Bilder på: lilla familjen, pojkarna leker med tåg & Farfar/Thelonious på ute servering.

Avslutar dagen med följande: Inget avstånd i tid eller rum kan förminska
vänskapen mellan dem som är grundligt övertygade om varandras värde.

5 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Välkommen åter,har saknat dej.
Du verkar haft några underbara dagar, härligt. Man är värd det.
Vi har det lite tufft för tillfället, men allt måste gå.
Kram Birgit

Ninja sa...

Hör att ni haft det trevligt i mina trakter, visst hade ni fått titta förbi här men det hade förelegat en viss smittrisk :)
Nu har jag tittat igenom din blogg för att klura ut vad glasfusning är.....och....jag antar att du arbetar med färgat glas som man knipsar och ritsar sönder i bitar. Bitarna lägger man sedan ovanpå varandra i önskade mönster och sedan åker de in i ugnen för att härdas....
Föreligger ett litet men.....när du vill göra en slät yta, som i en tallrik hur gör du då? Har du någon form?

Marie-Louise sa...

Härligt att du är på plats igen, gullhöna. Fin layout på ditt lilla kryp in och det ser ut som ni har haft det härligt i Stockholm. Kramar till tusen från mig.

Stina sa...

Vad söta de är....både man och barnbarn :)
Skönt att återresan också gick bra, folk kör ju som galningar...
Vet inte varför jag är så himla frusen, men det kan bero på att det faktiskt varit svinkallt idag. Det har blåst och jag tror inte att tempen kom upp i mer än 9 grader när det var som varmast, ingen sol heller...bara moln... Huset är en sommarstuga med en stor tomt och ganska många rabatter. Det är min mammas, hon och min pappa byggde det 1968 så jag har tillbringat nästan alla mina somrar där. Jag är ofta där och "hjälper till" eller snyltar...
Får nog dra mig mot sängen nu om jag ska komma upp imorgon... Sov gott vännen... Kram, kram...

Stina sa...

GRATTIS på namnsdagen kära bloggkompis!!!
Jag tvättar för fullt....men vet du vad?? Jag steg upp strax före sju och slängde i maskinerna...sen la jag mig igen och sov en timme till :) Jag kan knappt hålla ögonen öppna, får nog hälla i mig några koppar kaffe om jag ska få nåt gjort idag... Ha en underbar dag vännen! Massor av namnsdagskramar till dig...