tisdag 11 maj 2010

Sol i sinnet sol i hjärtat


Godmorgon kära vänner, jag ser solen skymta i horisonten.....är det vår?
Vid lunch idag åker våra "franska" gäster. Vi har haft två härliga dagar tillsammans.

Men nu börjar alvaret...kan inte gå här och bara leva "franskt" liv......
På eftermiddagen ska jag till ateljén och "fixa" klart med mitt glas. Lite av de ska visas till helgen. Men då "drar" gubben & jag bort...berättar senare var, när hur.

Nu önskar jag alla en skön dag & glöm aldrig bort att ni är värdefulla!

Dagens tänk: Ett av kärlekens utmärkande drag, liksom konstens, är att
den skapar harmoni och ordning ur kaos.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är härligt med trevligt besök! Och leva franskt, är det vinet och ostarna du menar?! För jag brukar tänka så efter våra frankrikesemestrar, skönt att komma hem och bli nykterist, typ.
Hulda

Marie-Louise sa...

God morgon eller god middag, vilken slående dagens tänk du har idag, gullhöna. Kan inte annat än att hålla med dig. Helt rätt! Jag önskar dig lycka till idag med ditt glas och att det går bra till helgen med utställningen. Kram på dig i massor från djupet av mitt hjärta. Jag mår bra!