tisdag 15 juni 2010

Kryddor




Ny dag, tror att jag ser en liten sol i horisonten....
Som jag tidigare nämnt har vi ett kryddland i vårt Paradis. På grund av att det är lite "trögt" med sol & värme har den inte riktigt fått fart än.

Sedan har vi också tre andra underbara "kryddor" ( barnbarnen) & två till små "sticklingar", dessa blommar upp till hösten. Vi är sååå glada & förväntningsfulla. Kryddorna har ett "eget" Hus när de är här, de står på EN av våra hundra etager......*fniss*
Så här ser det ut!

Önskar nu alla en bra Dag och glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Ibland är det de minsta människorna
som hyser den största kärleken.

11 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, det kommer en dag, hoppas jag, då jag också får "sticklingar" ... *ler*!

Stina sa...

Vad kul för de små med eget hus. Jag och min bror hade också lekstuga när vi växte upp - den revs för några år sen när vi alla konstaterade att den inte skulle komma att användas mer, inga "sticklingar" i sikte med andra ord. Vi byggde en friggebod istället :)
Här var sol ungefär fem minuter imorse, nu är det snart helt grått igen :( Jag ska ge mig iväg till hamnen och kolla på ett skepp som är på tillfälligt besök, "SY Fryderyk Chopin". Ikväll klockan 22 vankas det nattshow med bl a musikfyrverkeri. Ja, på sommaren händer det saker jämt här i min lilla stad, det kan bli lite väl mycket stohej emellanåt. Ha en fantastisk dag, hoppas solen lyser på dig. Kramar i massor från vännen i söder...

Renée sa...

Önskade mig alltid en lekstuga när jag var liten men jag fick aldrig nån... Kul att de har en sådan hos mormor/farmor eller vad ni nu är! Att få ha ett eget krypin är ju så mysigt!
Ha det bäst!

Så som livet är sa...

Åh, jag kan känna dofterna bara av att se dina fina bilder. Har lite kryddväxter. Använder växterna alldeles för lite till matlagning. Men själva dofterna som slår emot en utomhus är helt fantastiska.

Mor Tuta sa...

Vilket fint "kryddhus" ni har. Vilken lycka att få leka där.
Min promenad i dag blir med gräsklipparen. Tur att vi inte har några etager, utan bara slät mark. Lyx-solen skiner.
Kram till dej
Birgit

Monica sa...

Härligt för ungarna att ha en lekstuga, när dom kommer till mormor/farmor! Sticklingarna, är det fler barnbarn på gång, eller?
Ha en skön kväll, kram, Monica

Freppsi sa...

Vilket fint litet hus!! Ser ut att ligga lagom avskiljt för att ha hemliga saftkalas!!

Stina sa...

Jag stannade hemma, det är alldeles för kallt ute, kröp in i filten istället. Tänker kolla på fyrverkeriet hemifrån mitt fönster :)
Så...du har varit och blivit tjusig i håret, känns säkert härligt. Jag ser ut som ett bergatroll nu igen, men väntar några veckor med ansningen, kör med hårklämmor om det blir för jobbigt. Det är ju inte precis svettigt i kalufsen, vi har defintivt ingen sommarvärme.
Den kommer kanske...i september...
Ha en fortsatt skön sommarkväll där uppe i Småland. Kramiz

Cina sa...

Det är härligt att ha tillgång till egna kryddor, de doftar så gott!
Och barnbarnskryddorna har sannerligen ett fint "växthus"! Vilken dröm!

Viola sa...

Måste vara härligt för de små liven att komma och hälsa på er..härliga bilder, kramen VIOLA

Ninja sa...

Sticklingar.....sååå underbart! Kul att se när de växer också....