torsdag 22 april 2010

Glas.


Denna dag har gått så fort så fort. Har själv knappt hunnit med.....

Har sysslat med glasfusing i stort sett hela dagen. Gör det i en speciell lokal som har dessa ugnar. Om jag kortfattat ska beskriva vad de är: man smälter samman KALLT glas(spec. sådant)med hjälp av upphettning i ugn i 900 grader under lång tid. I glashyttor arbetar man med VARMT glas.

Jag var hemma i någon timme och fick i mig lite mat och en kort promenad. Sen på det igen....... Nu helt tom i huvudet!

Önskar er alla God Natt med följande: Den bästa regeln när det gäller vänskap är att man ska vara lite mjukare i hjärtat än i huvudet.

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det verkar intressant det där!
:)

Stina sa...

Här är en till som är helt tom i huvudet - är mjuk både i hjärta och hjärna :)
Jag vet inte riktigt vad som hände...eller kommer att hända...det är fortfarande rörigt, men det var trots allt bra att träffas och prata ut.
Väldigt fint konstverk här ovan... Det låter kul att jobba med glas på det sättet, lite annorlunda.
Nu måste jag bege mig mot sängen, är sååå trött, men tvivlar på att jag kan sova...

Go´natt vännen och sov gott!! Kram, kram...

Monica sa...

Tack för din "ofrivilliga" och snälla kommentar i min blogg! Du är så välkommen!
Har du gjort den blå-gröna glas-skulpturen? JÄTTEVACKER!!! Den skulle väldigt gärna få sitta på en vägg hos mig!
Ha en skön helg, Monica (bloggen Tjernhus)