måndag 26 april 2010

Husmor..?


I dag har jag varit en "riktig" Husmor. Stått vid spisen och bla. stekt köttfärs biffar. Sedan har jag bakat gott nyttigt matbröd. Så ni ser att jag inte bara står vid mitt staffli, arbetar i glas, mm. Jag kan även vara en riktig Husmor mellan varven.......
men när brödet jäste började jag på att måla, klistra, texta några födelsedagskort som jag har på beställning......så lite "kliade" de i höger hjärnhalva.

Avslutar dagen med följande: Innan du dömmer någon, gå en mil i hans skor.

6 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vilken klok tanke du avslutar dagen med. Vad fiffig och huslig du varit idag, du kommer se inne hos mig, att det har inte jag varit. hihi. Är det där en av dina skapelser, hur vacker som helst. Ha en dunder skön kväll, vännen. kramar om

Marie sa...

Åh vad jag njuter av din fina beskrivning av dig och din man och erat förhållande. Tokar, inte alls!!! Att förnya sina äktenskapsord är fint tycker jag. Vi har nästa år varit gifta i 20 år av våra 29 tillsammans. Vi har faktiskt ockå pratat om detta. Vi smet i väg, nåja, våra familjer var med när vi gifte oss, men vänner och bekanta visste nada. Vi drog på semester hette det, ha, ha. Tillbaka kom man som fru till jobbet. Lite coolt. Busgulliga du. Jag bara älskar att krypa in hos dig, njuta av dina bilder och suga i mig av dina fina citat och ord. Hääääärligt att du finns där på andra sidan sladden. Kram på dig och ha en fin dag i morr´n.

Tigris Predikantan sa...

Nej, han har för stora skor *ler*!

Stina sa...

Oj, vad duktig du har varit idag. Jag har inte fått gjort så mycket alls...av förklarliga själ...
Vad beträffar texten...tja, tolkningen är ju fri..och Jocke Bergs texter är oftast väldigt mångfacetterade, inte helt lätta att tyda. Men det är också det som är det fina; att innebörden kan ändras beroende på vilket känslomässigt tillstånd man befinner sig i...
Kraft till Ester finns alltid; den kärleken är okomplicerad, otvivelaktig och stabil.
Nu ska jag hoppa i bingen... Go´natt vännen, sov gott! Vi hörs imorgon... Kramis

Stina sa...

Okej...vi skriver samtidigt...lite kul :)
Försvarslös...jo, du vet när blixten slår ner...man kommer inte undan...står där oskyddad och faller som en fura...nåt sånt..

Nä, varför skulle man imponeras av kungen, det finns andra människor som är värda så mycket mer respekt...alla vardagshjältar till exempel.

Kram på dig... Nu snarkar Ester högljutt :)

Ninja sa...

Jättefina glasskulpturer verkligen!