söndag 25 april 2010

Vår Dag.


Vaknar med "sockerdricka" i bröstet. Dvs lyckan över att se ett litet grånade hår sticka upp i sängen bredvid. Min älskade man, som jag älskar över allt annat.

Idag bestämde vi att vi skulle hissa Flaggan! På vår gata är alla väldigt "noga" med när-hur-tider gällande Svenska Flaggan. Vi hissad vår idag, vid solens uppgång 08.00 för att VI ÄLSKAR VARANDRA. Det är väl en stor/rimlig orsak att hissa den...vad tycker ni?

Sedan skall min man träffa kungen på tisdag. Han kommer till vår stad för att dela ut ngt pris till barnkliniken på vårt sjukhus som gjort ett kvalitetsarbete över bästa behandling av barn.
Min man skall vara där & kvällen igår gick åt till att leta medaljer,ordnar mm som min man ska ha på sig...ha,ha. Vi hittade endast simborgarmärket. Det kan han väl inte ha på sig...eller.. Sedan har han en skokartong full med medaljer(stora runda, med band, tunga!!!) som han fått när han sprungit maraton, halvmaror,m.m x flera under årens lopp. Hänger han på sig dem-kommer han att ramla framlänges....stora bekymmer!!! Han får gå utan.

Önskar nu alla en bra dag och glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagend tänk: Var rädd om varandra!

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Klart ni flaggar en sådan dag!
:)

Stina sa...

Det finns en viss risk att du säger upp "cyberbekantskapen" med mig efter att ha läst alla inlägg :) Men jag står för vartenda ord, det är sån jag är... Jag kan vara ganska bitsk och sarkastisk, inte alla förstår sig på det och kan ta illa upp. Jag har alltid varit sådan och har inga problem med folk som ger igen med samma mynt. Jag tar inte mig själv på så stort allvar, kan skoja om både mitt utseende och beteende. Sen finns det ju människor som säger saker för att såra...det är nåt helt annat, det är mobbing och det avskyr jag.
Och du...jag är berikad med en kran av modell potatis, funkar utmärkt att plöja fåror med :)
Vad underbart att ni flaggar för kärleken till varandra - jag blir alldeles rörd....
Jag är sååååå fruktansvärt avundsjuk på er och det ni har tillsammans.
Själv har jag just avslutat en frukost som varat i x antal timmar...det är snart dax för lunch :) Kan säga att jag har ägnat mig väldigt mycket åt kattgos, Ester är extremt kelig idag...hon tycker nog att jag försummat henne i veckan...
Nej, nu måste jag verkligen göra mig iordning och se till att komma ut - solen strålar från molnfri himmel. Ha en härlig dag vännen, vi hörs! KRAM!!!

Marie sa...

Ha, ha, ha. Jag bara äääälskar din humor vännen. Tror din man blir väldigt fin varesig med eller utan medaljer. Vilken underbar anledning till att hissa flaggan!!!!!!!!!!! Ni verkar ha det så gott. Värmer :-) Önskar dig en fin söndag.

Marie-Louise sa...

Jag blir så rörd över er kärlek till varandra. Ni har sådan värme, gemenskap och närhet mellan er så man tappar andan. Självklart ska flaggan hissas då. Humorn ni har tillsammans är värld sin vikt i guld också. Hahahah, vilken härlig entré din man skulle göra om han kom in genom dörren lite lätt framåt böjd med alla medaljer runt halsen. Gud, vad roligt det skulle vara. Kan han inte göra det? =) Ha en underbar dag, min gullhöna till vän. (vilket är helt okej att du lånar för det är inte mitt ord, hihih) Kramar om...

Ninja sa...

Men visst vore det gulligt med simborgarmärket eller ännu hellre fisken......tror kungen skulle bli mäkta imponerad :)