tisdag 27 april 2010

Njutning


Godmorgon vänner, småmulen dag. Men genom mitt öppna fönster kan jag höra fåglarna sjunga. Ljuv musik för själen.
Idag på fm. skall jag "unna" mig lyx och njutning. Börjar med att ta Taktilmassage i en timme. Har unnat mig detta i ca 6 år, går ca två gånger/månad. Har någon ej prövat på denna underbara massage kan jag VARMT rekommendera den! Det är en stimulering/mjukberöring som gör att kroppen frigör hormonet Oxytocin vilket i sin tur gör att man känner sig mindre stressad & mår väl. För mig är det helt perfekt! Det gör inte ont...utan det är mjuk beröring....kanske passar det inte alla??? för man lämnar ut sin kropp till beröring....Jag har en DAM i min egen ålder, som lärde/gick kurs för denna typ av massage för länge, länge sedan. Hon lärde sig detta på grund av att hon själv har tvillingar(som nu är nästan vuxna)som lider av bla. autism. Efter denna underbara timme blir jag pigg som i pelikan och då blir det frissan. Klippning av håret. Så denna gad kan man väl säga är njutning till 100%

Glöm inte bort att ni är värdefulla och dagen tänk:

Det som ser ut som slutet på en väg
är oftast bara en kurva.

7 kommentarer:

Stina sa...

Det är grått här också idag, ska dessutom bli regn...och jag som måste ut på en ganska lång cykeltur...men jag smälter nog inte bort :)
Jag får klara mig utan beröring idag...däremot väntar frissan vid lunchtid. Annars är det härligt med massage, tyvärr unnar jag mig inte det så värst ofta. Jag gillar dock lite hårdare tag, det ska kännas ordentligt. Jag är så otroligt spänd i alla muskler, mest i rygg, axlar och nacke... precis som alla andra :) Läste om kissen...och blir förbannad jag också, vilka typer. Det kan ju tänkas att de skäms efter ert samtal och försöker hålla henne inne, men det blir förmodligen inte så långvarigt. Hoppas hon dyker upp på din trapp snart igen... Ha det så gott idag, vi hörs senare... Massor av kramar....

Ninja sa...

Taktil massage har jag en väninna som kan....så jag har provat och tycker det är skönt..
Frissan skulle jag behöva uppsöka, jag ser ut som Ronja Rövardotter, men jag antar att jag ska vara lite friskare då.

Marie-Louise sa...

Vilken härlig dag du ska ha idag, min gullhöna. Jag brukar ge mig massage en till två gånger per månad också. Men jag går på aromamassage, helt underbart. Tjejen jag går hos är också väldigt mjuk i sina rörelser, inte hårda tag. Men tyvärr har inte ekonomin tillåtit detta den här våren, så jag får ge mig detta när ekonomin är återställd igen. Men jag önskar dig en underbar stund. Får inte kissen komma till dig mera? Det låter tråkigt. Jag tackar dig för dina fina ord hos mig och jag tar till mig varje ord ska du veta. Jag ska ha ett samtal med min rektor om vad hon anser om detta. Det jag känner är att jag har ungefär 7 veckor kvar på den här terminen. Eleverna ser positivt på att jag kommer tillbaka och jag behöver inte planera något, jag har arbeten klart. Det skulle kännas skönt att få känna att jag klarar av heltid innan sommarlovet kommer så jag vet till hösten. Annars kommer jag gå i ovishet hela sommaren. Förstår du hur jag tänker. Är det fel tänkt? Kram på dig min gullhöna där ute i livet. Det är så skönt att ha någon att bolla mina tankar med.

Mor Tuta sa...

Vilken skön dag, massage är skönt att få.Det är avslappnande med beröring och även att sitta hos frissan.
En gång i tiden fick jag lära mej taktil massage på jobbet. Vi använde det en del på dementa, mest på deras händer.
Du är såååå välkommen med ut på kaffe vid mina stenar!!. Du har nog inte så långt till mej.
Kramisar från Birgit

Annelie sa...

Det var väl tur för mig att du tassade in på min sida, hur det gick till spelar väl ingen roll. Det är precis så man hittar varandra här ute i cyberspace. Nu fick jag ju tillfälle att hitta dig, och kika in lite på din sida, en sida för välbefinnande!
En riktig måbra-sida!

Tigris Predikantan sa...

Taktilmassage vore inte så dumt ... älskar beröring!
:)

Stina sa...

Du kan skratta dig lycklig du som har självfall, mitt är spikrakt - förutom i nacken där det lockar sig efter att ha nått en viss längd. Jag tror jag är nöjd med dagens klipp, det vet man egentligen aldrig förrän efter ett tag. Det har en tendens att bli kortare och kortare för varje gång numera, känner att jag behöver lyfta håret nu när allt annat börjar hänga :) Är du helt säker på att mannen känner till ditt självfall?? Hur gick det förresten med kungamötet idag? Följde Calle med hem och käkade middag? Vilken tur att kissen dök upp igen... De kan ju inte hålla henne inlåst hur länge som helst. Jag förstår att det är känsligt i och med att de visar upp en sådan tråkig attityd gentemot dig. Jag vet faktiskt inte vad man ska göra i ett sådant läge. Har du sagt åt dem att det är okej att hon kommer till er och att ni gärna vill ha henne där? De kanske tror att ni ogillar hennes besök... Det är inte roligt att gå och titta snett på grannarna, det bästa är att försöka komma överens. När jag hade "sommarkatten" Sigge hos mig pratade jag med ägarna och frågade dem om de tyckte att jag skulle köra bort honom när han kom, inte med våld, men kanske spruta vatten eller nåt lätt obehagligt. Det var ju trots allt deras katt och jag ville inte kidnappa honom bara sådär. Nu valde han i och för sig själv, det hjälpte inte att bära hem honom, han kom igen direkt. Men det är bättre att köra med raka puckar istället för att skapa missförstånd och irritation... Jag hoppas det går bra, tänker på dig...
Ha det så bra vännen... Kramar i massor..