torsdag 22 april 2010

Ny dag-nya möjligheter


Godmorgon vänner, i min lilla stad skymtar jag lite sol...men ack så kallt(frost på bilarna) Men vad gör väl de?...vi ska vara tacksamma att vi får en dag till att lägga i vårt livsarkiv.

I dag skall jag "arbeta" med(anstränga min högra hjärnhalva)glasfusing. Det blir jätte kul. Önskar alla en bra dag & glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Om alla ägnade fem minuter varje dag
åt att anstränga sig för att göra en annan
människas liv lite bättre- tänk så mycket bättre vår värld
skulle bli då.

3 kommentarer:

Stina sa...

Tror nog att du ägnar något mer än de där fem minuterna åt att förbättra andra människors liv :) Hoppas att du inte glömmer bort dig själv - det tar hårt på de inre krafterna att vara en Moder Teresa.... Jag har varit (och är väl egentligen fortfarande...) en sådan person som hellre ger än får, men tyvärr sinar det även i den källan om den aldrig blir påfylld.
Visst ska du vara med på TV, det måste du!! Jag vill veta ALLT om fusing :)

Vi får se om texten handlar om mig.... Vi ska träffas idag, har väldigt blandade känslor inför det mötet....

Bamsekramar i tusental från mig och "lilla" kissen!!! Ha en underbar dag...vi hörs...

Mor Tuta sa...

Vilket fint tänk du hade i dag, om det vore så vad annorlunda allt skulle vara.Själv mår jag bra av att hjälpa en annan människa, visst ger det tillbaka väldigt mycket.
Fusing vet inget om det, glasarbete verkar intressant, svårt??
Hoppas din dag blev bra, min har varit det trots aprilväder.
Kram Birgit

Ninja sa...

Klart du ska vara med på TV det har jag ju varit och jag klarade av att hålla mig i bakgrunden :)