onsdag 21 april 2010

Målade väggar i gränder



Ny dag, grått och disigt...burr, burr. Men då gäller det att se till att de blir lite ljus över dagen. Får väl "hitta" på något tex. ställa mig vid stafliet och måla i glada, ljusa, varma färger. Det brukar hjälpa.

Fick mycket inspiration i Berlin. Var på måååååånga gallerier, utställningar, museer m.m. Den forna östra sidan sjuder av ny konst & arkitektur.
Vårt "eget" ställe - varit där x flera heter Franz Biberkopfs kvarter(gamla jude kvarter)& stadsdelen heter Hackesche Höfe.

Önskar alla en bra dag & glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Lys upp din dag med
tacksamhetens solsken

PS: Ett speciellt tack till våra underbara VÄNNER som hämtade oss mitt i natten( 22 mil), för att vi skulle få sova i våra egna sängar! Med sig hade de en korg fylld med Goda smörgåsar och kaffe. Tack, tack tack

6 kommentarer:

Stina sa...

TACK snälla du!!!!! Jag svarar....kan inte låta bli... Jag tycker nämligen själv att något bland det värsta som finns är att inte få svar...

Visst är det fantastiskt med sådana underbara vänner, de är sällsynta och ska vårdas omsorgsfullt.

Klart du ska vara med på utställningen, du som är så otroligt begåvad.

Jag vill också åka till Berlin!!! Har aldrig varit där, min favoritstad är London så det blir att jag far dit istället....men det var evigheter sen jag var där också.

Ha en riktigt härlig dag tillsammans med ditt staffli! Kram

Ninja sa...

Mitt staffli är borta...får väl sitta på golvet och måla eller i badkaret.
Jag skulle ju måla Toscana idag....och Toscana får det bli i...

Mor Tuta sa...

Ni verkar haft trevligt och roligt på er resa, men med ett annorlunda slut.Tänk vad man kan klara av ändå i oväntade situationer, och man lär så länge man lever.
Hoppa på stenar är inte svårt här , de är många och små där jag går. På vissa ställen är det större block och där hoppar jag inte! Man får ha barnasinnet kvar så blir allt lite lättare och roligare, eller hur?
Lycka till vid staffliet.
Kram Birgit

Marie-Louise sa...

Hej vännen, jag har nu tre fina album med fotografier monterade i=). Jag tackar för ditt stöd och uppmuntrade ord. Det är skönt att bolla lite med andra vuxna, jag pratade men några kollegor idag också. Vi får se hur situationen framskrider. Han är inte lätt att kommunicera med, väldigt sluten. Men jag gör mitt bästa. Hoppas du har haft en underbar dag framför stafflit, det har varit en ganska grå dag här uppe. Men du har säkert livat upp den med lite glada målningar. C och jag fortsätter att umgås, men båda är ganska slitna när vi har arbetat så vi har inte träffats på ett tag nu. Men vi har kontakt med telefonen, vi ska nog ses till helgen. =) Vi har temperament båda två, hahahha vi trivs ihop och i varandras sällskap men är lite bortskämda båda två med den självständighet det är att bo själv. Tack för att du bryr dig, goa du. Kramar i massor till dig.

Marie sa...

Jag ska måla hela världen lilla mamma................poppar direkt upp i huvudet när jag läser dina första rader, ha, ha. Tänk vad färg och form kan göra med sinnet. Häääärligt! Underbara bilder från Berlin. Tokgillar denna typ av "konst". Skotten är på god väg att ge med sig. Nu kan jag gå rakt, utan att puta med tuttarna, ha, ha och molvärken är i stort sätt borta. Starka piller behövs inte utan en treo räcker för att det ska kännas bra några timmar. Ska jobba i morgon och det känns bra. Blir så deppigt av att bara vara hemma när man inte är sjukare än så här. I dag har det snöat här, burr, fy och usch så jag har hållit mig inne. Nu ska jag koka lite smarrigt kvällste och mysa i soffan med värmedyna och kisse. Mmmmmmm. Ha en fin kväll och sov sött. Kram.

Tigris Predikantan sa...

Ja, de kan du kalla vänner, verkligen! Håll i de!
:)