torsdag 8 april 2010

God Vän


Godmorgon vänner, hoppas att ni alla har det bra. Ny dag med nya förutsättningar väntar oss.
I dag ska jag träffa en vän som jag haft i många år. Damen är endast 87 år ung, huvudet på skaft, kroppen lite sämre, ingen TV eller radio, ingen hjälp i hemmet, ca 5 tänder. Hon är min "skatt". Jag tar med en liten korg med lite gosaker och sedan sitter vi och njuter av livet. Hon ger mig sååååå mycket, det går inte i ord att beskriva. Jag kan avslöja att många av mina "tänk" kommer från denna dam. För hon är en underbar diktare, lyriker. Sedan skriver hon med sin gamla, darriga handstil.

Önskar alla en bra dag och glöm aldrig bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Det finns i en vänskap något av alla relationer och
något som står över dem alla.
Det är den gyllene tråd som fäster
alla människors hjärtan

4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vad mysigt att ha en sådan vän. Det är så underbart att prata med äldre, dom har så mycket visdom att bidra med. Jag saknar min mormor som jag hade underbara samtal med. Ha en härlig dag, vännen. Jag har fått kontakt med en kär gammal vän från mina ungdomsår idag. Det känns också underbart att fånga den vänskapen igen. Facebook är ganska meningslöst men där har jag funnit många av mina gammla vänner. Vilket jag är oerhört glad för. Bland annat C <3. Jag har varit och tränat och det känns jättebra, men bilen har gott sönder. Det är inte lika roligt. Många kramar till dig min vän.

Mor Tuta sa...

Visst är det roligt med "gamla" vänner. Hoppas ni fick en fin stund tillsammans. Jag tycker väldigt mycket om gamla, har jobbat inom äldreomsorgen i många år.
Jag är så glad att jag "hittat"dej för du har så uppmuntrande inlägg som värmer inombords. Det är en fin gåva du har.
Kram Birgit

Stina sa...

Hoppas du har haft en trevlig dag tillsammans med din vän. Kan tänka mig att du tog med dig något lättuggat med tanke på det reducerade tandgardet :) Jag tycker det är otroligt givande att umgås med äldre människor. Tyvärr finns inga av mina "egna" längre i livet, men det bor en hel del 80 + här i huset och vissa av dem pratar jag ofta med, ibland fikar vi eller går en sväng.
Ha det så gott kära du, vi hörs! Kram

Ninja sa...

Jag förstår att hon berikar ditt liv!