lördag 24 april 2010

Vacker Dag


Tänk vad skönt det är att leva, solen & värmen har förgyllt min dag. Tror faktiskt detta var den riktigt första härliga vårdagen(för mig)

Vi har "påtat" i trädgården på fm, sedan tog min käre make cykeln och drog i väg på en "liten" tur = 3,5 mil!!! Till saken hör att han är en riktigt "hurtbulle", springer ca 6 mil/vecka, cyklar.m.m. Har sprungit maratonlopp x flera under åren. Ja, alla möjliga & omöjliga lopp som går att springa....suck, suck.

Vad gjorde hustrun: Hon drog i väg i BIL med en väninna och hade picknick ute i det fria. Väninnan hade sin sonson med sig som heter Pablo och det är en riktigt busig tre-åring. Nej, nej inte efter konstnären Pablo Picasso utan efter Pingvinen i barnboken/filmen Pingvinen som alltid frös. Ni vet han som ofta hade en röd halsduk och längtade efter värme. Trivdes inte när det var kallt. Tycker det är såååå roligt och namnet likaså.

God Natt med orden: Kärlek-därmed är allt sagt.

3 kommentarer:

Stina sa...

Haha...svimma inte kära du...sååå bra är de inte. Som sagt, det kunde varit bättre med en annan kamera...det är otroligt bra att ha något att skylla på när kvalitén är dålig :) Det kan ju inte bero på fotografen...hahaha..
Jaså, din man är en sådan friskus...där ligger man i lä :) Jag tycker jag är duktig som går en timme varje dag och simmar mina 2000 meter en gång i veckan, men det är ju inget jämfört med hans prestationer. Och ni hade alltså varmt idag...här har det varit svinkallt och blåsigt värre... Hoppas på värme imorgon..
Ha en fortsatt skön kväll. 1000 kramar från din cybervän. Du förresten...hur gick det med katten? Har du pratat med grannarna???

Marie-Louise sa...

vilken härlig dag du har haft vännen, framför allt har du varit ute hela dagen först i trädgården sedan på picknick och jag som inte har satt min fot ute. Skäms på mig. C kom på eftermiddagen och vi var hemma och fika, tittade på mina foton, pratade, tittade på film mm. Nu har han åkt hem och jag ska snart sussa. Sov gott min vän. Kramar om..

Stina sa...

Ja du, alla har vi väl våra laster...och du vet säkert själv vilka riskerna är så jag tänker inte predika över det. Jag har också rökt en gång i tiden, men nu blir jag alldeles snurrig i huvudet om jag försöker mig på att ta ett bloss. Och vad beträffar kissen så har jag ju gjort exakt samma sak som du, alltså tycker jag inte alls att du är galen...eller kanske är vi galna båda två :)
Men Monica...jag har en massa bilder på min blogg, du får väl kolla lite bakåt i tiden :)
Sen är ju smaken som baken...och ibland får man till det lite bättre än andra gånger...
Proffs är nog att ta i å det grövsta, men jag tackar förstås ödmjukast för allt beröm :) Att jag skulle gå med näsan i vädret finns dock inte på kartan, jag är defintivt inte den typen av person...det lutar mer åt att jag gör såfåror i marken med kranen :)
Sov gott vännen, vi hörs! Kram....