fredag 12 mars 2010

Ängel


Vänner, idag ska jag gå omkring & vara en liten ängel.
Denna vecka har jag använt mig av den högra hjärnhalvan(kreativa, skapande)väldigt mycket! Så idag behöver jag gå omkring i "myskläder" fårskinstofflor och bara vara! Tänder säkert många ljus, dov vacker musik i bakgrunden. Kanske jag blir en "riktig" husmor & ställer mig och bakar något gott/nyttigt matbröd. Då använder jag mycket torkad frukt, nötter både på längden o tvären. Ja, vi får se vad det blir av det hela.
Jag hoppas & önskar alla en skön fredag. Som ni vet är ni alla värdefulla!

Dagens tänk: Skrivet av Alf Henriksson

Trötthet och leda
försvinner på freda
men olust och vånda
är tillbaka på måndag.

2 kommentarer:

Ninja sa...

Rätt gissat på mordgåtan....alla var utklädda. Gården heter Hallunda gård och ligger i Botkyrka.

Stina sa...

Haha...jaså du uppmärksammade mitt bildbyte... tyckte att det var dags för något mindre vinteraktigt. Tack för komplimangen, jag suger åt mig som en svamp :) Jag förstår exakt vad du menar med att inte vara någon "pillmänniska"...det är inte jag heller..har inte alls det tålamod som krävs. Men då handlar det mest om min aversion mot att sy, jag är allergisk mot allt vad nål & tråd heter. Min mormor (som för övrigt hette Ester..) försökte lära mig handarbeta (hon var verkligen ett proffs) men gav till slut upp :) Min storebror är betydligt duktigare än jag på att sy...han avslutade i alla fall sina syslöjdsarbeten...tror jag blev helt färdig med ett :)) Men krävs det att jag ska utöva finmotorik, tex nåt tekniskt med sladdar som ska kopplas, då fixar jag det. Bara jag får koncentrera mig i lugn och ro samt helst vara ensam. Tyvärr är jag inte speciellt konstnärlig av mig, önskar att jag kunde tillverka så vackra föremål som du gör. Just att få göra något med händerna, att skapa, är en fantastisk känsla. Jag kan sakna den där gamla fotoframkallning/kopieringsprocessen som man tidigare använde sig av, då var det mer handfast arbete som gällde. Nu sitter man vid datorn jämt och ständigt, inte bra för hälsan... Just nu längtar jag efter att få ge mig ut i trädgården och attackera rabatterna - där kan man också släppa loss kreativiteten och få utlopp för sin energi.
Jag tror faktiskt att du är en ängel...på riktigt...och jag är så otroligt glad över att du plötsligt dök upp i mitt liv.
Jag skulle egentligen ha skrivit en historia om en katt också, men det får bli en annan gång, känner att kommentaren brer ut sig extremt mycket.
Ha en riktigt skön fredagskväll!! Kram