söndag 14 mars 2010

Lycka


Vänner, hoppas att ni alla har det bra ute i Cyberrymden.
Denna morgon började som väldigt ofta med "sockerdricka i bröstet" En känsla jag önskar att många i vår ålder skulle få uppleva!

Min älskade man frågar: varför gråter du? jag svarar: för att jag är såååå lycklig och tacksam över att vi har varandra.Han torkar bort mina tårar, håller om mig & säger: Jag älskar dig! Kan en sådan dag börja mycket bättre?
Ni ska veta att jag gråter minst lika lätt av glädje som av sorg. Mitt hjärta är en mycket känslig muskel.

Idag skall vi träffa ett par vänner & åka till ett ställe några mil härifrån. Där finns en gård/hus som andas konst, skapande.Där bor nämligen en familj som både har keramikverkstad, ateljé för målning m.m. Sedan finns det ett litet rum där man fika.
Önskar alla en bra söndag & ni vet att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk:
Kärleken övervinner allt.

4 kommentarer:

Stina sa...

Du är verkligen en underbart härlig och speciell människa... Jag blir så positivt inspirerad och glad av att läsa dina kommentarer på min blogg och dina egna inlägg här på bloggen. Kul att du har börjat lyssna på Kent... Visst är de bra!? De lösryckta textraderna kom egentligen från 3 olika låtar, så fortsätt lyssna min vän...de växer och blir bara bättre med tiden. Jag känner igen mig i hans texter och hämtar kraft i dem, men så är jag ju lite av en kuf också...en dryg kuf :)
Och nu får jag nog sätta igång att göra mig så smått iordning, snart kommer kattvakten och min svägerska, sen ska vi ge oss iväg med lila tåget (Pågatåg heter det här i Skåne...men det vet du väl eftersom du bott i Malmö...). Ska jag hälsa Malmö från dig?? Ha de gott!! Massor av kramar!!

Stina sa...

Hej svejs igen...nu börjar jag också få sockerdricka i magen...och kom att tänka på en Kentlåt som jag tror att du skulle gilla. "Utan dina andetag" heter den och är en av mina favoriter. Du hittar den i ett av mina gamla inlägg från den 20:e december (rubrik: mest önskade låten) - gå gärna in och lyssna :) Kram, kram...till lilla vita kissen också ;)

Ninja sa...

Mysigt....jag uppskattar också sådant även om jag inte är lika romantisk på ytan....snäll och rationell mera.....
Fantastisk bild var ska du ha din U?

Ninja sa...

Jag fattar....önskar att jag skulle kunna komma men det är inte så ofta jag är i trakten även om det händer :)