onsdag 24 mars 2010

Söker ljuset


Vänner, vaknar ånyo till en grådisig dag. Men nu måste de bli lite "fart"
på tanten. Jag kan inte gå & vänta på ljuset - jag får söka mig till ljuset...
Ska till en väninna som har ett Galleri i stan, där finns det mycket ljus, färg, dofter m.m.

En bild på rhododendron som blommade så vacker mot vårt hus.(maj 09)
vi är snart där.........

Dagens tänk: Det förflutna är alltid förlorat
för dig, och framtiden är ännu inte
din. Nuet är den enda tid du äger.
Använd den väl

PS: Glöm aldrig bort att du är värdefull

4 kommentarer:

Stina sa...

Vilken vacker rhododendron, den verkar trivas bra på platsen där den står. Och visst är vi snart där, tiden rusar iväg. I en liten ort längs med kusten, Abbekås, ska det sättas potatis idag :)
Jag får se hur det blir med doktorn...tror jag kanske mår lite bättre...hostattackerna kommer inte lika ofta...
Ha en bra dag i ljuset på galleriet!
Kram (hälsa kissen..om hon är kvar..).

Stina sa...

Hej svejs! Snälla du, jag tänkte inte på hur du stavade, tror nog det funkar med båda varianterna... Väldigt pampig är den i varje fall.. Är det du som ska ha utställning? Det borde du ha, sådana fina saker ska inte gömmas undan. Här stundar ju snart konstrundan och då ska verkligen ALLA ha utställning, vare sig det är nåt att visa upp eller ej. Jag brukar bege mig in till stan och titta på folk, det är betydligt mer intressant än själva konsten :) Jag tror att befolkningsmängden ökar med det dubbla under påskdagarna...samt hela sommarsäsongen.. Jag mår hyfsat, har mina hostanfall, men däremellan...ganska okej. Jag har varit i skogen...och nu kokar jag julgröt :) Orkar inte riktigt laga nån mat, känner knappt för att äta heller, men man måste ju. Är kissen hos er på natten också? Ligger i din säng kanske... Ha dé gott! Kram

Marie-Louise sa...

Hej vännen, hoppas du har haft en bra dag på galleriet hos din vän. Mycket ljus och härlighet. Jag har haft en okej dag med kurs på eftermiddagen. Jag tar fram vissa fotografier och ramar in dem för att njuta av dem. Men med allt annat så är jag väldigt självkritisk, så en bild som jag är nöjd med idag tycker jag är lite halvdan om några veckor. Men jag ska börja sortera ut mina favoriter och monera i ett fint fotoalbum som en egen liten utställning. =) Tack för dina fina ord. Kram på dig.

Marie sa...

Japp här och nu är det som gäller!!!!! Kram.