torsdag 25 mars 2010

Härlig dag


Kära vänner, vi har idag haft en underbar solig vårdag+13 grader.
Vad har jag gjort: suttit nere vid Vätterns strand(lutad mot ett båthus) med en väninna Hon hade lunchkorg med, mums... där var det mycket smått & gott. I solskenet satt vi sedan & löste alla världsproblem!

När min man kom hem från arbetet(cyklande)fick jag en underbar vårbukett(den var köpt) Vad gör jag då: gråter av lycka, varför har jag det så bra? tänk vad lyckligt lottad jag är. Ni anar inte vilken ödmjukhet, värme & tacksamhet jag känner.

Slutar dagen därför med dessa rader: Vad kärlek är
vad det är att älska,
vet blott den som älskar.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vilken underbar dag du har haft idag, jag blir avundsjuk. Jag förstår hur mycket du har njutit och sedan som avslutning en vårbukett av mannen i ditt liv. Jag bara ler och blir varm i kroppen för din skull. Du är värld sådana här dagar 7 dagar i veckan. Sov gott vännen. kram

Stina sa...

Låter som en fantastisk dag... Själv har jag mest stressat runt idag, inte hunnit njuta av solen alls. Kisse har fått medicin som tar bort smärtan, men hon är orolig i själen och vill inte sova. Förbereder mig på ytterligare en jobbig natt, men det ska förhoppningsvis bli bättre. Sköt om dig! Kram & sov gott!!