tisdag 23 mars 2010

Sicilien



Godmorgon vänner, vaknat till en grå dag och regnet slår mot fönstren...fy,fy, fy

Nu LÄNGTAR jag till lite värme, sol, vackra miljöer m.m.
Vad göra då? blunda och försöka tänka på när vi åkte runt på Sicilien i höstas.
Vilken underbar resa vi gjorde då. Bodde i Cefalu, hyrde sedan bil och åkte runt på hela ön! Vilken upplevelse & vilka underbara minnen. Så idag är jag på Sicilien.

Önskar alla en bra dag och glöm aldrig bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Världen är inte liten,
för den som jagar sin hatt
en blåsig dag.

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej Monica!
Tack för besöket hos mig idag och dina varma ord. Jag behövde dem speciellt idag, gick faktiskt och funderade på om jag skall sluta blogga på ettårs dagen. Helt underbar liten misse jag möttes av när jag undrade vem du var. Din blogg är sympatisk. Ditt dagens tänk är så sant.
På återseende, en bra dag önskar jag dig.

Stina sa...

Sicilien...dit vill ju jag åka...har funderat på det ett tag. Berätta mer...om mat & dryck, folket, naturen... Även om det inte lär bli någon resa inom det närmaste kan jag alltid drömma mig bort...
Förkylningen frodas, börjar tro att jag är sjuk på riktigt. Tog dubbel dos Panodil, men febern ligger ändå på 38 och hostan är grym.
Ja, sicket elände...gnäll, gnäll, gnäll :)
Gulligt av dig att tänka på mig, det känns bra ska du veta. Sköt om dig du också! Är kissen kvar hos dig? Kram

Stina sa...

Nä, inte Kent...bandet heter Hunters & Collectors och är från Australien. Jag lyssnade mycket på dem på 80-talet, tror inte att de har gjort något nytt det senaste decceniet. Ishjärtat ja...hmmm.. Det finns någon märklig dragningskraft mellan oss även om vi inte träffas längre - kan inte riktigt släppa taget...känslorna för honom kommer nog aldrig att försvinna.. Tyvärr har vi vissa kommunikationssvårigheter...
Jag skulle nog kunna få någon form av "hemtjänst"-service om jag hade bett om hjälp, men som sagt...jag är en seg kärring och vill helst klara mig själv. Men blir inte hostan bättre inom de närmaste dagarna tänker jag faktiskt avlägga ett besök hos min husläkare. Nu ska jag också knyta mig... Sov så gott! Kram