tisdag 2 mars 2010

Vårda


Godmorgon vänner, mannen ligger under täcket & är sjuk. Nu har han sådan tur att han är gift med en fd sjuksköterska( slutat arb. för 2 år sedan). Så "akta" er att han får god omvårdnad nu. Gick min utbildning i Uppsala på 70-talet. Så stora delar av mitt liv har jag tidigare vigt till att vårda andra människor. Bakom min ssk.brosch står följande: Respekt för individen. Kloka ord!

Numera ger jag vård till mig själv & de "mina"

Avslutar med dagens tänk som är ett latinskt ordspråk:
Man kan inte dölja kärlek,
icke heller hosta

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Så fint så fint och så sant. Ta hand om dig och mannen nu. Det är tre barn som döljer sig på kortet. I år fyller de, 19, 17 och 12 år. Mina guldklimpar. <3 Ha en skön dag, vännen.

Ninja sa...

Vilken tur din man har....vi har många sjuksköterskor i min släkt....dock inte jag.