måndag 8 mars 2010

Dagen går mot sitt slut.


Nu har en dag till gått och jag är sååå tacksam för varje dag.
Inte så att jag är dödssjuk, utan jag känner sådan glädje och tacksamhet över varje dag jag får uppleva. (Undrar om det har med åldern att göra)

Har idag ägnat mig åt det jag tycker så mycket om: nämligen skapa med mina händer.
Avslutar denna dag med följande:

Varje dag är en ny början, ett äventyr att leva.
Precis som en skulptör formar leran eller en
målare som med varje penseldrag skapar en bild.
Så skapar du med varje handling ditt eget mästerverk.
Ditt liv.

Sov Gott alla vänner.

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Är tavlan din egen? Vacker i alla fall. Försöker runda av dagen här också, men jag tycker det är så skönt att få några timmar alldelles för mig själv. Så jag har svårt att knyta ihop säcken. Kram på dig.